jeg_vil_vite Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hei, Jeg har vært på en reise som startet klokken 12:40 en tirsdag formiddag. Reisen ble avsluttet natt til torsdag klokken 01:29. Skal jeg da få dekket et kompensasjonstillegg for 2 dager (400 pr dag, som det skal skattes av) siden det er mer enn 12 timer inn i det 2 døgnet? Jeg fikk gratis frokost og lunsj, som skulle bli trekk på 50%. Regnestykket skulle da bli kr. 660 for dag nr. 1 og 330 for dag nr. 2 (siden jeg fikk frokost og lunsj dag 2) = 990 kroner + totalt kr. 800 i kompensasjonstillegg (som jeg skatter for) = 990 + 200 + 200 = 1.390. Jeg har fått 1.320. Altså noe mindre. På en reise fra tirsdag klokken 14:08 til onsdag klokken 22:58 skal jeg vel også ha 400 i kompensasjonstillegg som jeg skal skatte av? Jeg har på denne reisen fått gratis frokost en dag som skulle bli 820 som er satsen for det aktuelle landet - 10% for frokost = 738 + 820 (vanlig diett dag nr. 2 uten trekk) = 1.558 + 400 (som jeg skal skatte av). Jeg har fått utbetalt kr. 820 *2 = 1.640, men det er jo ikke helt korrekt, slik jeg tolker reglene. Det ene er om min tolking av reglene er korrekt. Det andre er om jeg kan straffes hvis arbeidsgiver gjør feil i min favør. I disse tilfellene mener jeg det er i min disfavør, men hva hvis jeg ikke studerer dette og det blir for mye kroner utbetalt til meg. Kan jeg da straffes, selv om jeg har ført opp korrekt trekk for lunsj osv. Slik jeg ser det har jeg fått for mye, i forhold til vanlig diettsatser, men når man tar med kompensasjonstillegg (som bedrifter normalt følger) har jeg fått for lite utbetalt. Lenke til kommentar
pepzi Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Diett skal det ikke skattes av. Merkelig måte dere regner det ut på. akkurat på minuttet?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå