Navyshark Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 4. Er dette ulovlig? Det å eie en politiscanner er lovlig. Det er lovlig å lytte. Det er ulovlig å bruke det du hører til noe som helst. Dette har ingenting med EØS å gjøre, som mange tror med det første, det er en vedtekt fra Statens teleforvaltningsråd. "Post- og teletilsynet har endret praksis og krever ikke lenger at det skal foreligge tillatelse for bruk av denne typen radioutstyr. Bakgrunnen for dette er at Statens teleforvaltningsråd i august 2002 fattet vedtak som sier at Post- og teletilsynet ikke har tilstrekkelig hjemmel til å kreve at slik tillatelse skal foreligge." Derimot så må scannere følge et EØS direktiv for å være lovlige. "Dette vil si at etter 1. juli 2000 kan alle typer radiomottakere omsettes, eies og brukes dersom de tilfredsstiller kravene i "Forskrift 20. juni nr. 628 om EØS-krav til radio- og teleterminalutstyr" og er korrekt merket med CE-merke." Se forøvrig http://scannernytt.net/contentid-6.html Foreløpig er vi litt uklare på om selve videre-streamingen er lovlig, dette er under etterforskning! Det kan virke som om det ikke finnes klare lover når det gjelder streaming. Ennå.... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 De bryr seg ihvertfall ikke noe særlig. Husker for mange år siden, den gang det var virkelig "in" å lytte på politiet, da politiet sa over radioen (på pur hekkan) at det var naken-demonstrasjon på Sola-stranden. Så stilte de seg opp der, og så bil etter bil etter bil kom for å kikke Så stod de der og lo av dem. HUMOR! Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 De bryr seg ihvertfall ikke noe særlig. Husker for mange år siden, den gang det var virkelig "in" å lytte på politiet, da politiet sa over radioen (på pur hekkan) at det var naken-demonstrasjon på Sola-stranden. Så stilte de seg opp der, og så bil etter bil etter bil kom for å kikke Så stod de der og lo av dem. HUMOR! Tror heller ikke de bryr seg noe særlig. Og om det skulle være noe som de ikke vil andre enn politi skal høre, benytter de mobiltelefoner uansett. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 er det der opptak ifra svensk politi eller? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 er det der opptak ifra svensk politi eller? Nei, er ifra Oslo. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Purken i Oslo kjøyrer da vel EDACS eller Tetra (testfase) ? Må vere frå utkanten av byen dere høyrer, men det kan hende at det er i sentrum... Dette tråde er på kanten til det ulovlige ja! Oppgi linker til ulovlige ting er vel som warez? Det er lov og lytte (eg har sjølv "Politi radio" eller Scanner...) men du har ikkje lov og vidreformidle det til ein 3dje part. Finnes fleire lover som gjer det ulovlig... Personvernloven, teleloven, personvernloven,kringkastingsloven og en eller annen offentlig blabla lov Fjerne link og stenge tråden? Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Stilig, men er det noen som har en ordentlig politiradio som kan sjekke at denne er "realtime"... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg får bare 42 sekunder som går i loop... "Kode en til bla bla bla sørensens vei" Hmm... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg får bare 42 sekunder som går i loop... "Kode en til bla bla bla sørensens vei" Nei, det gjør jeg ikke. Ikke nå lenger Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Begynte å fungere her også nå for litt siden. Prøv å restarte. Dette må være noe av det morsomste jeg har hørt på lenge. HAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHHAHAHHAHAHAHHAHHAA De spillte akkurat musikk til hverandre over radioen!!! Ett eller annet metal-greier. LOL! Lenke til kommentar
arve33 Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hei jeg får ikke inn radioen lenger er den nede ? å er det noen andre som vet om andre politi radioer over nett ? Kjempedigg Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hei jeg får ikke inn radioen lenger er den nede ? å er det noen andre som vet om andre politi radioer over nett ? Kjempedigg Går så det suser her Finner sikkert flere hvis du søker litt Lenke til kommentar
adawen Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Nå går det litt over stokk og stein her folkens. Mulig lytting på politiradio er lov, men det hører uansett ikke hjemme her i forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg