xain Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 jeg skal ikke overføre de bildene og musikk til en andre bruker på samma pc. men jeg vil overføre dem til en andre pc som jeg har. skjønner? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Det var det løsningen min i forrige post omhandlet. Høyreklikk på mappen og velg "Share to homegroup" enkelt og greit. Lenke til kommentar
xain Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 har det, men går ikke : ) prøvd med lokalt nettverk også men går ikke siden jeg har forskjellige OS Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Da fungerer ivertfall samba, eit prog som er brukt i Linux og bsd til å dele lokalt til MAC, win og linux... Da fungerer nok FreeNas meget bra! Lenke til kommentar
xain Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Da fungerer ivertfall samba, eit prog som er brukt i Linux og bsd til å dele lokalt til MAC, win og linux... Da fungerer nok FreeNas meget bra! jeg har aldri hørt om programman der. jeg bruker windows vista, og den pc'n jeg vil dele bilde osv med er windows 7. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Vista, XP og Win 7 er samme suppa så der er det bare å dele ut alt du orker. En ting som kanskje kan være greit er å sette alle maskinene slik at de tilhører samme Workgroup. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Helt standard nettverkshardisk? En som speiler i tillegg kanskje? Siden du nevnte at du ville ha en ny/annen plass i nettverket å legge det.. Endret 28. september 2010 av 2ball(s) Lenke til kommentar
xain Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Helt standard nettverkshardisk? En som speiler i tillegg kanskje? Siden du nevnte at du ville ha en ny/annen plass i nettverket å legge det.. hæ, sa jeg det? Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Veit ikkje om trådstarter har kun windows OS på sitt nettverk, vist ikkje tviler eg på att en kan dele ting fra windows og se det på TD. Mac, mulig det går an. Vist ikkje så er jo som eg sa over Samba eit program som er ment får å dele ting fra Linux til win. og nå deler det også til mac maskiner. Samba koblest til hjemmegruppen og ting blir synlige på nettverket, kan også brukes som nettverks disk. Dette er det ideelle vist en har flere typer os, (win, linux og mac på samme nettverket) Det er enkelt å greit. en kan enkelt lage regler over kven som har lov til kva på kvar mappe som blir delt, kven som har tilgang til en viss mappe, kan styrest med bruker id, ip ol. Men vist du har kun windows maskiner på nettverket er det jo enkelt å dele via et win os som er innstalert på en server. Lenke til kommentar
xain Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Veit ikkje om trådstarter har kun windows OS på sitt nettverk, vist ikkje tviler eg på att en kan dele ting fra windows og se det på TD. Mac, mulig det går an. Vist ikkje så er jo som eg sa over Samba eit program som er ment får å dele ting fra Linux til win. og nå deler det også til mac maskiner. Samba koblest til hjemmegruppen og ting blir synlige på nettverket, kan også brukes som nettverks disk. Dette er det ideelle vist en har flere typer os, (win, linux og mac på samme nettverket) Det er enkelt å greit. en kan enkelt lage regler over kven som har lov til kva på kvar mappe som blir delt, kven som har tilgang til en viss mappe, kan styrest med bruker id, ip ol. Men vist du har kun windows maskiner på nettverket er det jo enkelt å dele via et win os som er innstalert på en server. har prøvd å høyre klikke på mappen jeg vil dele og valgt deling.. osv, men når jeg skal på den andre pc'en for å ta ut det jeg har delt så går det ikke ann. er vell på lokalnettverk også står det der hvem som er tilkoblet i nettverket å når jeg prøver så får jeg bare en feil melding -.- Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Rekner med dette er en feilmelding du får att du ikkje har tilgang? Lenke til kommentar
xain Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Rekner med dette er en feilmelding du får att du ikkje har tilgang? der traff du punktet Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Dette kan ordnest med å legge til hjemmegruppe (homegroup) eller brukere. Desse kan du sjølv lage på den dataen som du bruker til å dele med, får å lage passord ol. deretter legges desse til underdelings prosessen. Da vil de datamaskinene som prøver å koble til på lokalnettverket skrive inn brukernamn og passord. Da vil du kunne gi kun deg sjølv tilgang vist du sikrer passord og brukernamn. Ellers kan du sjå over delings innstillingene. Hvilket os bruker du å dele filene med? Det eg har skrevet gjelder i win 7 og vista mener eg, win 7 er slik ivertfall Lenke til kommentar
xain Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Dette kan ordnest med å legge til hjemmegruppe (homegroup) eller brukere. Desse kan du sjølv lage på den dataen som du bruker til å dele med, får å lage passord ol. deretter legges desse til underdelings prosessen. Da vil de datamaskinene som prøver å koble til på lokalnettverket skrive inn brukernamn og passord. Da vil du kunne gi kun deg sjølv tilgang vist du sikrer passord og brukernamn. Ellers kan du sjå over delings innstillingene. Hvilket os bruker du å dele filene med? Det eg har skrevet gjelder i win 7 og vista mener eg, win 7 er slik ivertfall har prøvd med win 7 da funker det bra, men da jeg skal dele fra win 7 til win vista da funker det ikke. den spør ikke om nå brukernavn og pass. bruker win 7, men ser ikke ut som det går an å dele fra win 7 til win vista. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Dette kan ordnest med å legge til hjemmegruppe (homegroup) eller brukere. Desse kan du sjølv lage på den dataen som du bruker til å dele med, får å lage passord ol. deretter legges desse til underdelings prosessen. Da vil de datamaskinene som prøver å koble til på lokalnettverket skrive inn brukernamn og passord. Da vil du kunne gi kun deg sjølv tilgang vist du sikrer passord og brukernamn. Ellers kan du sjå over delings innstillingene. Hvilket os bruker du å dele filene med? Det eg har skrevet gjelder i win 7 og vista mener eg, win 7 er slik ivertfall har prøvd med win 7 da funker det bra, men da jeg skal dele fra win 7 til win vista da funker det ikke. den spør ikke om nå brukernavn og pass. bruker win 7, men ser ikke ut som det går an å dele fra win 7 til win vista. Homegroup funker kun med to win7 maskiner etter hva jeg har lest. Lenke til kommentar
xain Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Dette kan ordnest med å legge til hjemmegruppe (homegroup) eller brukere. Desse kan du sjølv lage på den dataen som du bruker til å dele med, får å lage passord ol. deretter legges desse til underdelings prosessen. Da vil de datamaskinene som prøver å koble til på lokalnettverket skrive inn brukernamn og passord. Da vil du kunne gi kun deg sjølv tilgang vist du sikrer passord og brukernamn. Ellers kan du sjå over delings innstillingene. Hvilket os bruker du å dele filene med? Det eg har skrevet gjelder i win 7 og vista mener eg, win 7 er slik ivertfall har prøvd med win 7 da funker det bra, men da jeg skal dele fra win 7 til win vista da funker det ikke. den spør ikke om nå brukernavn og pass. bruker win 7, men ser ikke ut som det går an å dele fra win 7 til win vista. Homegroup funker kun med to win7 maskiner etter hva jeg har lest. jepp, der har du rett i Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Og så er det da bare å google så finner dere ut att det går fint an å ha en homegroup med både win 7 og xp... problem solved! Lenke til kommentar
xain Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Og så er det da bare å google så finner dere ut att det går fint an å ha en homegroup med både win 7 og xp... problem solved! har googla men finner ikke noe spess Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Les denne. Tror dette vil hjelpe deg litt på vei Lenke til kommentar
xain Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Les denne. Tror dette vil hjelpe deg litt på vei jeg kan ikke ENGELSK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå