Gå til innhold

Maraton for første gang

shadowano

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg har løpt i arrangert maraton, selv, men kan jo si det opplagte:

Gode sko og gode sokker!

Ikke "dra på". Finn et tempo og hold det. De kreftene du bruker får du ikke tilbake.(før du er ferdig selvsagt)

Det burde ikke være nødvendig med drikkebelte om du har planer om å bruke drikkastasjonene. Det er ikke lurt å drikke for mye. Man kan fint springe ganske langt uten å drikke, det er ikke farlig å være tørst, men på så lange avstander bør man kanskje bruke drikkestasjonene.

Energibar kan jo kanskje være greit om du blir litt småsulten, men nødvendig er det kanskje ikke.

Det kan muligens ha noe for seg å teipe beina på typiske gnagsår-plasser.

Om du tenker å prøve de nye skoene på maraton kan du bare glemme å gå normalt et par dager etterpå. Skoene skal være gode, passe foten og være inngått/innløpt.

Edit: Nå aner jeg ikke hvvor du skal springe eller hva du skal springe på. Det må du jo selsagt ha med i kalkulasjonene..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Ikke at jeg har løpt i arrangert maraton, selv, men kan jo si det opplagte:

Gode sko og gode sokker!

Ikke "dra på". Finn et tempo og hold det. De kreftene du bruker får du ikke tilbake.(før du er ferdig selvsagt)

Det burde ikke være nødvendig med drikkebelte om du har planer om å bruke drikkastasjonene. Det er ikke lurt å drikke for mye. Man kan fint springe ganske langt uten å drikke, det er ikke farlig å være tørst, men på så lange avstander bør man kanskje bruke drikkestasjonene.

Energibar kan jo kanskje være greit om du blir litt småsulten, men nødvendig er det kanskje ikke.

Det kan muligens ha noe for seg å teipe beina på typiske gnagsår-plasser.

Om du tenker å prøve de nye skoene på maraton kan du bare glemme å gå normalt et par dager etterpå. Skoene skal være gode, passe foten og være inngått/innløpt.

Edit: Nå aner jeg ikke hvvor du skal springe eller hva du skal springe på. Det må du jo selsagt ha med i kalkulasjonene..

Takk for svar. Er vel ikke helt enig i det du skriver ang at det ikke er farlig å bli tørst. Hvis kroppen først er tørst har den gått tom for væske, og for sent å fylle på.

Jeg bruker ikke nye sko, men har merket at jeg har fått blemmer når jeg jogger over lengre distanser.

Jeg har ikke annet mål enn å komme i mål på best mulig tid. Dvs at jeg disponerer kreftene jeg har over distansen slik jeg føler det best selv. Har ingen anelse om hva slags tid jeg har sjans på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...