Gå til innhold

Førsteinntrykk: Guitar Hero: Warriors of Rock

Anbefalte innlegg

Guitar Hero har hatt mange oppturer og nedturer siden starten, og mange har nok falt av lasset etterhvert. Men nå er det sjette "ekte" Guitar Hero endelig ute. Er det verdt å kjøpe? Etter 20% av Quest Mode vil jeg helt klart i ja. Liker du de forrige vil du like dette også. Syntes du set-listen i World Tour og GH5 var kjedelige greier vil du nok like denne. Selv om det er noen merkelige låtvalg (Loosing my religion?) er det mye bra musikk her, og det meste har bra tråkk. Det kalles ikke Warriors of Rock uten grunn. :)

Ny GH betyr selvsagt ny gitar. I denne versjonen er gitaren litt annerledes enn før. All "innmaten" sitter nå i halsen på gitaren, noe som gøjr at selve kroppen kan byttes ut som man vil for å få et personlig preg på gitaren. Dette er bare en gimmick, men morsomt er det. At all innmaten nå sitter i halsen er på den annen side ikke bare en gimmick. Tidligere gitarer har ofte hatt problemer med kontaktfeil, siden halsen kunne tas av. Alt er nå samlet i halsen, så gitaren er svært responsiv og fungerer helt perfeft. Nesten, i alle fall. Selve strum-baren klikker litt for mye, men det er bare en bagatell. Liker du ikke klikkelyder er det bare å skru opp volumet på musikken. ;)

Jeg kunne ha sagt mye mer, men alt i alt er det ikke så mye forskjell fra før. En bedre setlist, en bedre gitar og en og annen morsom detalj. (se f.eks Bohemian Rapsody i aksjon...) :p Liker du/likte du Guitar Hero kan dette anbefales. Liker du ikke Guitar Hero aner jeg ikke hvorfor du leser denne tråden i første omgang. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Datt av lasset på guitar hero serien for en tid tilbake egentlig, men ville bare korrigere en ting.

Teknisk sett er det bare de to første guitar hero spillene som kan kalles "ekte" guitar hero.

Jeg synes serien falt seg betraktelig etter at Harmonix solgte franchisen til Neversoft.

Lenke til kommentar

Bare fordi noen andre lager det betyr det ikke at det ikke er ekte Guitar Heor. Denne har helt klart den beste setlisten siden GH3. Glem Duran Duran, Bob Dylan, Tokyo Hotel og all den driten der. Neil Young er riktignok med, men med "Rocking in the free world". Synd du falt av lasset, men nå har du absolutt en bra grunn til å komme tilbake. :) Jeg har spilt alt av GH siden GH2, og dette er definitivt et av de beste.

Lenke til kommentar

Kjem sikkert til å kjøpe det etter nokre månader når prisen er gått ned. Har sett i butikkhyllene at desse spela synker veldig fort i pris. Spelar nesten aldri GH lengre, så det er ikkje noko som haster.

Har spelt GH5, men ingen spel sidan GH3 har hatt spesielt fristande setlist. Har GH:M, men eit heilt spel med samme bandet blir fort kjedelig.

Gitarer har eg i massevis, så det blir ikkje noko innkjøp der. Alle gitarene er modifisert ved å fjerne lyden i strummebaren og fikse kontaktproblemene.

Lenke til kommentar

Guitar Hero: Warriors of Rock er helt klart et skritt i riktig retning for Guitar Hero serien. Mange sanger som virkelig lar deg herje vilt på gitaren, og jeg syns de har gjort noen gameplay endringer som gjør at spillingen "føles" mer riktig. Mange hærlige gitarsolor og hvem kan si nei til "I'm broken" med Pantera? Funker for meg og junior ihvertfall.

En ting er helt sikkert. Covered med Metallica og Word tour er nå glemt for alltid.

Men gleder meg seff til rock band 3.

Lenke til kommentar

GH3 var episk, men er enig i at World Tour og GH5 kjedelige. GH: Metallica er bra hvis man er stor fan av Metallica, men i lengden blir det kjedelig med bare ett band. Jeg bruker å ta frem GH: M nå og da og spille noen låter, men det er sjelden jeg bruker mye tid på det i strekk. GH: Greatest Hits var meget bra, men det er ingen nye låter der. Riktignok er det kun studioversjoner i stedet for coverlåter, men for mange er det ikke nok til å kjøpe låtene på ny.

Når det er sagt er GH: WoT helt klart ett av de beste i serien. Låtene er svært morsomme å spille, og jeg vil si det helt klart er størst antall bra låter så langt. Det er veldig mye rock og metall, og selv de tregere sangene er morsomme å spille. Dessuten er det en god del forandringer og forbedringer, så det er helt klart verdt å kjøpe. Jeg kjøpte med gitar og har ikke angret et sekund. Rock Band 3 blir episk, men jeg har ikke noe hast med å skaffe det lengre.

Lenke til kommentar

Haha jeg er heldig hvis jeg klarer og få 3 eller 4 stjerner på en sang ;S Men er første spillet i serien jeg eier da, og jeg sliter en del på easy ;o Har nesten aldri prøvd denne spill serien før, før jeg kjøpte det inn nå nylig :D Artig spill, med en artig sett liste av sanger ;) Men tror det kommer til og ta lang tid før jeg kan gå over på medium, hard osv.. Siden jeg sliter så mye på easy :p Sliter virkelig med og få fingrene til og følge etter på notene XD

Men, men får vel bare øve  mer :) 

Har det på ps3 btw.

Lenke til kommentar

Hehe, husker jeg gjorde det selv da jeg fikk Guitar Hero 2. Et tips er å bruke Practice og skru ned farten på sangene. Da har du god tid til å se hvilken finger du skal holde ned. En litt dårlig nyheter et at jeg slet en del med å gå opp til Medium, fordi det ble en ekstra finger med. På den annen side er det mye lettere å gå fra Medium til Hard enn Easy til Medium fordi du bruker samme fingre som før. Å gå fra Hard til Expert er som regel heller ikke så vanskelig i en del tilfeller. Tar du Medium er du godt i gang. :)

Enn annen morsom ting er at jeg klarte å importere sanger fra Guitar Hero: Metallica i går. Jeg fikk nesten alle Metallica-sangene derfra, pluss en hel drøss sanger fra andre band. I tillegg fant jeg en Lynyrd Skynyrd pakke på online butikken, samt Sweet Home Alabama Live. Nå sitter jeg med godt over 150+ sanger, inkludert en 40-minutters Lynyrd Skynyrd konsert. Inkludert :D (hint: Tuesday's gone og Simple man er greie nok. Free Bird derimot...) :p

Btw angående stjernene er det i utgangspunkt bare fem stjerner på hver sang. Men i Quick Play har man i tillegg en rekke ekstra utfordringer som highscore, note streak og alt det der. Gjør man det bra på dem kan man få en sjette stjerne. I Quest Mode får man enda flere stjerner. Som en mini-spoiler får vi egentlig bare fem stjerner, men vi kan ha åtte bandmedlemmer som får opp til fem stjerner hver, dvs førti stjerner til sammen.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Btw angående stjernene er det i utgangspunkt bare fem stjerner på hver sang. Men i Quick Play har man i tillegg en rekke ekstra utfordringer som highscore, note streak og alt det der. Gjør man det bra på dem kan man få en sjette stjerne. I Quest Mode får man enda flere stjerner. Som en mini-spoiler får vi egentlig bare fem stjerner, men vi kan ha åtte bandmedlemmer som får opp til fem stjerner hver, dvs førti stjerner til sammen.

Går an å få mer en fem stjerner. Men det kommer da an på hvilken Warrior du spiller for/med/whatever..

Lenke til kommentar

Normalt sett kan man kun få fem stjerner. Jeg tenker da på quickplay og så videre. Quest Mode er annerledes, fordi hver Warrior har unike krefter. En kan f.eks på 6x Multiplayer, mens en annen har er ekstra-liv (om du feiler en sang får du fortsette til du feiler igjen.) og så videre. Når du har alle Warrior'ene samlet kan du få opp til 36 stjerner under selve sangen, pluss fem bonus-stjerner. Dvs førti stjerner totalt.

Lenke til kommentar

Korleis er det samanlikna med dei andre DF-låtene?

Det er sikkert kome fleire, men av dei som var på GH3 vil eg rangere dei i følgande rekkefølge frå vanskelegast til lettast.

Through the Fire and Flames, Heroes of Out Time, Revolution Deathsquad, Operation Ground and Pound.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...