kiwibird Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Er det nokon som har fått til å sjå NRK-klipp i frie Flash-program (t.d. Gnash, swfdec, lightspark), eller må ein installere Adobe? Eg kom nyleg over FlashVideoReplacer som er genialt for Vimeo og gamle Youtube og slikt, men fungerer jo sjølvsagt ikkje på NRK. Forslag? Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 du kan bruke Microsoft Silverlight i stedet for flash for å sjå nrk nett-tv osv.... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 du kan bruke Microsoft Silverlight i stedet for flash for å sjå nrk nett-tv osv.... For det er jo et kjempegodt alternativ i GNU/Linux. På den annen side kan det jo hende det funker med Moonlight. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) NRK bruker ikke Flash, men Windows Media Player sin plugin. (Men de bruker Flash i enkelte menyer, men altså ikke for å vise selve videoene.) Endret 25. september 2010 av A-Jay Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Hvilket betyr, satt på spissen, at vi i teorien må kjøpe rådyre windows-lisenser for og kunne se Nrk nett-tv? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Hvilket betyr, satt på spissen, at vi i teorien må kjøpe rådyre windows-lisenser for og kunne se Nrk nett-tv? Nei. Avspilleren WMP er i prinsippet gratis. NRK sin Nett-TV fungerer jo også på Mac. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Windows media-strømmer spilles vel enkelt nok av med VLC, mplayer etc. Sjekk ut MediaPlayerConnectivity-pluginen til Firefox. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Funker nett-tv hos dere nå? Jeg får beskjed om at "programmet er ikke tilgjengelig" for ALLE programmer..?! Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 NRK nett-tv virker som en drøm i firefox hos meg, men hva med chromium? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg antar at trådstarter mener Flash-klippene på NRK.no (f.eks dette eller dette), og ikke Nett-TV. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Ren nett-tv funker for meg bedre i Ubuntu enn på Windows (Dog ikke snakk om flash) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Ren nett-tv funker for meg bedre i Ubuntu enn på Windows Huh? Klarer du å spole på Nett-TV i Ubuntu? Jeg klarer det i hvert fall ikke i Totem. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Scratch that. Det funker ikke noe særlig i grunn. Mener nå at det funket relativt bra rett etter at jeg gikk over til Ubuntu Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Funker fint å streame nrk nett-tv med VLC i win7 hvertfall. Noen som vet hvordan man kan lagre video fra nrk nett-tv? Har sett en rekke eldre tips, men ingenting av det fungerer idag Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Søk i kildekoden til siden til det gjeldende programmet etter «mplayer2». Finn nettadressen som er verdien til «url», og åpne asx.aspx-filen denne leder til i et tekstbehandlingsprogram. Bruk én av lenkene du finner der i kommmandoen under (ikke den som starter med «http://www.nrk.no/nett-tv/asxerror.aspx»). mplayer -dumpstream <url> -dumpfile <bane/til/fil.wmv> Endret 27. september 2010 av D3f4u17 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Søk i kildekoden til siden til det gjeldende programmet etter «mplayer2». Finn nettadressen som er verdien til «url», og åpne asx.aspx-filen denne leder til i et tekstbehandlingsprogram. Bruk én av lenkene du finner der i kommmandoen under (med unntak av den som starter med «http://www.nrk.no/nett-tv/asxerror.aspx»). mplayer -dumpstream <url> -dumpfile <bane/til/fil.wmv> Hæ? Det der gir jo ingen mening. Kan du forklare slik at jeg kan forstå? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Er du ein Windows bruker som har rota deg inn i ein Linux post? Endret 27. september 2010 av Tafsen Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Kan spilles av i MPlayer med dette scriptet, med nrk.sh link. mplayer $(wget `wget --header "Cookie: NetTV2.0Speed=NetTV2.0Speed=10000" $1 -q -O- | grep -i Filename | cut -d\" -f4` -O- -q | grep "ref href" | cut -d\" -f2 | head -n 1) -cache 2000 Mora mi bruker en liten QT-frontend til det scriptet og ser NRK i VLC. Endret 28. september 2010 av TheMaister Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 TheMaister: Tusen takk, den snutten der fungerte ypperlig Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Testet NRKs nett-TV nå, og det funket jo utmerket ut av boksen i Fedora 14 ihvertfall. (Ble spurt om å installere nødvendige codecs av pakkebehandleren) Edit: Chrome som browser, den ser ut til å bruke en Totem-plugin for å spille av videoen. Endret 3. november 2010 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå