Gå til innhold

Mister tilkobling til hjemme nettverk.

Stallvik

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å forklare, men la meg se om noen skjønner det. For et par dager siden byttet jeg fra WinXp til W7, alt virker fra frem til noen dager etter installasjon da jeg plutselig begynte å miste nettverks tilkobling til både andre (Jeg var på et LAN) og internett. Vi restartet ruter, modem, prøvde å koble meg direkte til modem, bytte port i ruter, bytte kabler osv, det eneste som da funket var at jeg restartet pcen, da hadde jeg kontakt i alt i fra ikke i det hele tatt til vel max var 12 timer ca. Til slutt dro jeg hjem, hvor jeg da startet med å formatere, legge inn WinXp igjen, legge til alle drivere på nytt, fortsatt samme problemet, formaterte igjen, la inn W7, oppdaterte drivere, prøvde eldre drivere. Men uansett hva jeg prøver så mister fortsatt nettverks korte mitt kontakt med ruter og modem etter som sagt alt ifra ikke i det hele tatt til noen timer.

Har også prøvd nye kabler etter jeg kom hjem, i alt 5, en som er helt ny, og selfølgelig prøvd alt jeg gjorde når jeg var på lan med venner. Har også slått av power saving på nettverks kortet og avinstallert og lagt til kortet igjen.

Nettverkskortet er integrert i hoved kortet som er et Asus P5Q Pro.

Noen ideer?

PS: Poster fra laptoppen, som da fungerer helt fint *rive dotter av håret*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg et PCI-nettverkskort. Du får Gigabit kort rimelig her.

Hadde nøyaktig samme problem som deg med Asus P5K og prøvde alt fra drivere, til bios, strømsparing av mm uten at det ble helt bra.

Etter jeg har bygd ny PC med andre komponenter, så fungerer Win7x64 silkeglatt.

For å teste problemet, så kan du pinge routeren.

ping <ipadressen til router> -t

Du vil se at ping stiger til himmels ved feil. Er alt ok, så vil du få en jevn strøm av ~1ms.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...