Mann1982 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hei Jeg har tenkt å ta en ettårig studium i matematikk, og deretter bli matematikklærer. Hvor mye tjener matematikklærere i Norge i gjennomsnitt? Lenke til kommentar
redsox Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hvorfor går du på ettårig studium i matematikk før lærerutdanningen? Du kan vel lære matten du trenger der? Skal du bli lærer på barneskolen? ungdomskolen? vgs? Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Ja, jeg mente matematikklærerutdanning. Det er ettårig studium der du kan bli matematikklærer. Men om ungdomsskole eller vgs. er jeg ikke helt sikker på. Jeg skal velge den som jeg kan tjene mest på. Men hvis man kan tjene likt på begge, velger jeg helst vgs. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Så du har allerede bachelor? Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Dette virker helt useriøst. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Tja, det holder med ett år (60 studiepoeng) for å ha undervisningskompetanse som matematikklærer, men du trenger også en bachelor-grad (tre år eller 180 studiepoeng, inkludert det ovennevnte) og PPU (60 poeng/1 år). For å komme inn på PPU bør du helst ha et ekstra undervisningsfag, og hvis du vil ha mer enn middels gode sjanser for fast stilling på videregående trenger du en master. Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Er det ikke nok med bachelor i matematikk + PPU for å bli matematikklærer? Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jo, det er det. Dette er et fireårig studium (240 studiepoeng), og med bachelor og ett undervisningsfag kommer du dønn sist i prioriteringslista på PPU. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Olav: Du får nok ikke fast ansettelse som lærer uten bachelor + ppu. 60stp matematikk vil gjøre deg kvalifisert til å undervise i matematikk, f. eks. som vikar, men om du vil bli ansatt som lærer må du nok ha mer under beltet enn som så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå