Gå til innhold

16:9 blir åpna i 4:3 i alle media avspillere?

Anbefalte innlegg

Hei, har eit problem her som eg ikke har opplevd før, kjøpte eit kamera igår og filmene eg filmet i 16:9 ble svarte kantlinjer på sidene slik at det ble helt sammentrykkt til 4:3 dette er da dem skal spilles av på pcen, på kamera skjermen viser dem i 16:9 slik det skal vere, trodde det var noe gale med kamera så tok det med for og bytte det men så testa vi det i butikken og der ble 16:9 videoene åpna i 16:9 slik dem skulle, så er noe med pcen min.

Men heime på pcen der med windows 7 (samme som testmaskina i butikk) så blir videoene helt sammentrykt fra siden og in på begge sider, både i windows media player og VLC media player, i VLC kan eg gå in i innstillingene og sette til 16:9 mens videoen avspilles, men den står normalt på custom så skal automatisk åpne 16:9 i 16:9 format.

mens windows media player er samme problem, men der finner eg ikke noe mulighet til og sette det til 16:9 manuelt. Noen tips til va som har skjedd?

testet også 16:9 videoer eg har filma med det andre videokamera som eg vet åpnet seg i 16:9 før uten problem men som no og er samme probleme med at dem blir skvist ned til 4

vedlagt ligger bilde av video som er filma i 16:9

post-120968-1285359738,0577_thumb.jpg

Endret av Kurt-Inge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...