Proxor Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Hei, har eit problem her som eg ikke har opplevd før, kjøpte eit kamera igår og filmene eg filmet i 16:9 ble svarte kantlinjer på sidene slik at det ble helt sammentrykkt til 4:3 dette er da dem skal spilles av på pcen, på kamera skjermen viser dem i 16:9 slik det skal vere, trodde det var noe gale med kamera så tok det med for og bytte det men så testa vi det i butikken og der ble 16:9 videoene åpna i 16:9 slik dem skulle, så er noe med pcen min. Men heime på pcen der med windows 7 (samme som testmaskina i butikk) så blir videoene helt sammentrykt fra siden og in på begge sider, både i windows media player og VLC media player, i VLC kan eg gå in i innstillingene og sette til 16:9 mens videoen avspilles, men den står normalt på custom så skal automatisk åpne 16:9 i 16:9 format. mens windows media player er samme problem, men der finner eg ikke noe mulighet til og sette det til 16:9 manuelt. Noen tips til va som har skjedd? testet også 16:9 videoer eg har filma med det andre videokamera som eg vet åpnet seg i 16:9 før uten problem men som no og er samme probleme med at dem blir skvist ned til 4 vedlagt ligger bilde av video som er filma i 16:9 Endret 24. september 2010 av Kurt-Inge Lenke til kommentar
Proxor Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 fant ut av det selv, va ein privatlagd codec sak som hadde ødelagt noen mediaplayer filer eller noe i den dur, gjenoppretta windows 2 dager bak i tid, funker fint nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå