Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med Mortal. Jeg tror også at Bush vet hva folket vil, og som man ser på Top20MTV-award-show så ser man type A4-folkene, sell-outs alle sammen som sier den samme forbanna setningen hver vla gang.

"I would like to thank God.. bla bla bla" Alle kjendiser vet hva folket i USA liker. Gud og patriotisme.

Bush er ikke så dum han. Eller.. det er vel mest sannsynlig ikke han som har skrevet talene, men ihvertfall..

Det gir mening til amerikanerne.

Lenke til kommentar

Nå sa vel hr. Mann Med Bart noe slikt som "Vi er verdens mest fredselskende folk, krig er det siste vi ønsker. Vi ville aldri i verden skade kvinner og barn.", så man får vel ta alt nazistene gjorde, sa og skrev med en intern klype salt... (Å si at man må ta alt de sa med en generell klype salt blir vel litt for løst...)

Lenke til kommentar

Det Bush gjorde, å sitere Jesus, sei at Gud er på deira side osb. var med på å skape ein slags "religions-krig" Dette er blitt missbrukt mange gangar opp igjenom åra, bl.a. med dei store Kross-toga som blei gjennomførd. Det er synd at dette skjer, men Bush er manipulerande og utnyttar situasjonar.

Lenke til kommentar

Dette med amerikanere og Gud er helt naturlig. Det ligger stor religiøsitet i alle over sjøen. Det er en vane for folk å slenge med en "God bless America", omtrent som noen av oss slenger i en "amen" av og til. Det borte er det tradisjon. Helt vanlig. Bli ikke sur pga sånt.

Lenke til kommentar
Dette med amerikanere og Gud er helt naturlig. Det ligger stor religiøsitet i alle over sjøen.

Nåja. USA er nå en sekulær stat. Og selv om mange er religiøse i statene så har du en stor gruppe ikke-religiøse.

Det er en vane for folk å slenge med en "God bless America", omtrent som noen av oss slenger i en "amen" av og til. Det borte er det tradisjon. Helt vanlig. Bli ikke sur pga sånt.

En vane som er pervers. Den eneste grunnen noen sier slikt er at de mener de er bedre enn andre. Ingen annen grunn.

Lenke til kommentar

Det at Bush sier at "Amerika er Guds utvalgte folk, at Hitler sa det samme, og en generell misoppfatning av kristendommen er, uansett hvordan man ser det, noe som ødelegger for, og skaper problemer for kristendommen. Det står ikke noe sted i kristne skrifter at "The Americans shall inherit the earth on my behalf"-God

Det samme gjelder for alle andre religioner, for eksempel når Osama fører an i en krig i Islams Navn, en religion som visstnok er fredselskende (Jeg sier visstnok, for jeg vet ikke noe om Islam).

Sitat "Arne And," tegneserien av Alexander Barks:

Fundamentalister er fundamentalister, enten de kaller seg "Hamas", "Kristen Frigjøringsfront" eller "Guds Hellige Rompepulere"
Lenke til kommentar
Når Bush står og seier at Gud er med dei når dei gjekk til krig mot Irak.

Så får dei det værste uværet på ørten år.

Samanheng?

Nei det er ingen samanheng enn hva en selv legger i det. (Se sig.)

Zappfe er ein god filosof han, og eit godt svar på mitt litt humorisktiske spørsmål.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
En vane som er pervers. Den eneste grunnen noen sier slikt er at de mener de er bedre enn andre. Ingen annen grunn.

Du tar iallefall skammelig feil. Man sier amen når man er enig i det noen sier.

"intel er best".

"amen :woot:".

Er du født bak en låvedør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...