Mr D Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Skal til Paris og Eurodisney i høstferien. Det meste er klart, men lurer på om noen har forslag/erfaring med rask og rimelig transport fra flyplassen (Charles-de-Gaulle) til Eurodisney? Vi er totalt 9 personer (4 voksne, 4 tenåringer og 1 niåring). Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Det er mange alternativer, TGV, buss, taxi etc. Hvis du tar et kjapt søk på google så finner du det du leter etter. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Litt upresis i første post kanskje - selvføgelig har jeg søkt. Har både bruket Google og diverse guider. Det beste jeg har funnet så langt er Disneyland Paris airport shuttle. Taxi er antydet underkant av EUR 100, men hvis det er standard femseters biler (dvs 4 passasjerplasser) så må vi bruke 3 taxier... Har også vurdert leiebil (minibuss) og funnet ut at det kan koste ca NOK 4000 for de 5 dagene vi skal være der. Og da kan vi jo kjøre hvor vi vil i tillegg til transport til og fra flyplassen. Så spørsmålet er da om noen har noe erfaring eller forslag ut over dette? Endret 24. september 2010 av Mr D Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Så du skal ha det gratis? Det spørs om ikke leiebil vil være det rimeligste så lenge dere ikke bor på et hotell som har gratis shuttle til og fra EuroDisney. Endel hoteller har faktisk det. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Ikke regn med å få sitte på forsetet i en taxi i Frankrike. TVG tar 10-12 minutter til fra Roissy til Marne La Vallee, men koster fra 15 euro per person. http://www.voyages-sncf.com/ Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Ikke regn med å få sitte på forsetet i en taxi i Frankrike. TVG tar 10-12 minutter til fra Roissy til Marne La Vallee, men koster fra 15 euro per person. http://www.voyages-sncf.com/ Takk for nyttig info. Hadde ikke tenkt på TVG, men hadde vært gøy å prøvd det. Kanskje litt langt fra SAS/terminal1 til stasjonen, men kanskje... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Så du skal ha det gratis? Det spørs om ikke leiebil vil være det rimeligste så lenge dere ikke bor på et hotell som har gratis shuttle til og fra EuroDisney. Endel hoteller har faktisk det. Snakker ikke om gratis, men å være litt økonomisk og praktisk. Trenger ikke shuttle, skal bo på et Disney-hotell med gåavstand til parken. Men tanken var at med leiebil kan man ta en utflukt eller to i tillegg til transport til og fra flyplassen. Og at hele følget på 9 kan reise sammen. Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Tog inn til sentrum. Derfra t-bane/tog til Marne-la-Valle (mener jeg å huske at det heter). Det er null stress å bruke t-bane til de øvrige severdigheter i Paris med utgangspunkt i Disneyland. God tur. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Tog inn til sentrum. Derfra t-bane/tog til Marne-la-Valle (mener jeg å huske at det heter).Hvorfor dra via sentrum når toget ifølge rutene går rett fra flyplassen til Marne La Vallee og tar 10-12 minutter? Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Fordi TS etterspør rimelig. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Fordi TS etterspør rimelig. Jeg spurte om rask og rimelig... Ifølge Paris by Train tar turen fra flyplassen til sentrum ca 25 min og koster € 8,40, også tar turen fra sentrum til Disneyland ca 40 min og koster € 6,45. Dette blir jo helt uinteresant hvis man kan reise på 10-12 min med TGV til € 15. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Et alternativ er jo Ryanair som både flyr billigere og nærmere til Vatry. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå