Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente som sender ut blanda signal

Gjest forvirra gutt

Anbefalte innlegg

Gjest forvirra gutt

Jeg traff ei jente ute på byen forrige helg, og vi enda ettervert opp på nachspiel sammen og fikk veldig god kontakt. Litt seinere dro vi til leiligheta mi der vi prata videre og spiste før vi la oss til å sove (i samme seng med klærne på). Våkna opp dagen etter og prata i et par timer som om vi hadde kjent hverandre i ei årrekke. Etter noen dager med prating på msn/facebook inviterte jeg henne på middag (etter at hun hadde sagt hun ikke gadd å lage middag sjøl den dagen). Dette var utrulig koselig og vi satt der og prata og hadde det veldig kjekt i over 5 timer.

Så over til problemet. Når jeg prater med henne "face-to-face" er hun veldig engasjert og praten går i ett sett uten noe som helst slags problem, MEN på facebook og msn virker hun svært lite engasjert, og det er alltid jeg som tar initiativ til både å starte samtale og føre den. Kanskje er det en grunn til dette, men det veit jeg jo sjølsagt ikke noe om. Stiller meg spørsmålet om hun er interessert i meg i det heile tatt, men samtidig så gikk alt så supert de gangene vi var sammen face-to-face.

Vi har forresten ei felles venninne som har klart å lirka ut av henne at hun syns at "han gav et svært godt førsteinntrykk og er en veldig grei gutt som det er kjekt og enkelt å være sammen med". Hun ville ikke røpe om hun likte meg utover det her, noe som kanskje har med at de ikke har kjent hverandre lenger enn en måneds tid. Jeg har dessuten fått vite at jenta ikke har vært bort i gutter før og er uerfaren på dette området. Sjøl om hun ikke har problem med å prate, er hun sjenert og tydeligvis ganske redd for øyekontakt med meg da hun snakker for det meste til siden med noen svært korte blikk på meg innimellom

Så, hvordan vil dere analysere situasjonen? Jeg er som sagt svært forvirra og klarer ikke å finne ut om hun liker meg eller ikke. Jeg er jo ganske betatt av henne, men er liksom redd for å være for klengete med å måtte ta initiativet heile tida. Hun har jo ikke erfaring med gutter, men at hun er så kortfatta og vanskelig å prate med på internett synest jeg er litt rart. Skal jeg forsette å ta initiativ, eller er saka tapt? Har ett forhold bak meg som var plankekjøring i forhold til dette.

Setter stor pris og takker på forhånd for alle råd og meininger dere måtte komme med!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest forvirra gutt

Jo, jeg var inne på den tanken. Men at hun er usikker og uten erfaring kan vel kanskje være ei forklaring? Jeg er ikke av typen som kliner og går til sengs med jenter rett etter at jeg har møtt de, så jeg har ikke prøvd meg på henne ennå i den forstand. Bare prata, gitt noen komplimenter, osv. Noen som meiner noe om hvor sikkert tegn det at hun er redd for øykontakt med meg er?

Lenke til kommentar

mhm, har hatt tidligere erfaringer med dette som 15 åring vel og merke. Sjenerte liker at du tar alltid intiativet og er "klengete", det får de til å føle seg spesielle og ja..Hviss noen ALDRI har hatt slik kontakt vil de sikkert ikke ha veldig mye øyekontakt, slik var det hvertfall for meg. Har snakka med noen jenter på min alder som er relativt sjenerte og de sier dette..

Lenke til kommentar

Som jente som har vært på det sjenert-stadiet da jeg var 18 må jeg si at......da jeg ble forelsket tok jeg MASSE kontakt og initiativ likevel. Litt for mye.

Jeg tror ikke at "she's that into you" nå. Hun synes du er kjekk og grei men ikke noe mer.

Kanskje det kommer med tiden, da. :tease:

Lenke til kommentar
Gjest forvirra gutt

Vel, det som har blitt av kroppskontakt var vel at hun fikk meg til å massere føttene hennes etter en lang barføtt spasertur etter at vi hadde vært ute på byen. Har liksom ikke funnet et riktig tidspunkt å kysse henne på. Er også litt redd for å spolere alt med å gå for raskt fram.

Kan forøvrig ikke si at jeg er av de mest erfarne sjøl på dette området, sida eksen min bare sa "jeg er dritforelska i deg", uten at jeg hadde gjort noe som helst for å sjekke henne opp. Har erfaring fra det å være i et forhold, men sjekking og dating står det dessverre heller dårlig til med.

Lenke til kommentar

Du er ikke i friend zone etter en uke.

Man kan fint havne i "uinteressant-som-kjæreste-zone" etter en uke jo, alt fra en halv time til 50 år...

Kommer helt an på hvilke krav jenta stiller.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Nei har ikke vurdert å spørre. Å være såpass direkte blir litt for voldsomt kanskje? Spesielt etter bare ei uke.

Hvorfor ? Om hun er sjenert er det vel ingen god idé om du også er det ? Det værste du får er ett "nei beklager". Ting blir nok rart uansett om du skal gå hodestups forelsket i ei jente du ikke vet hva vil.

Lenke til kommentar

Hvorfor ? Om hun er sjenert er det vel ingen god idé om du også er det ? Det værste du får er ett "nei beklager". Ting blir nok rart uansett om du skal gå hodestups forelsket i ei jente du ikke vet hva vil.

NEI!! Å spørre blir alt for seriøst. Ikke alle blir forelska etter en uke. Han trenger mer tid på å vise henne de gode sidene sine... om han sier det nå vil hun kanskje synes det er awkward å være med ham så mye siden det da blir en slags rar spenning mellom dem.

Bedre å gjøre henne glad i deg før du spør seriøse spørsmål.

Lenke til kommentar

Du merker nok vibber uansett, og du sier hun gir blanda signaler. Kansje hun trenger tid til å bli mere sikker på deg ? Du sa det vel selv at hun ikke kjenner deg så godt ? Bruk tiden heller og bli kjent med henne ordentlig.

Du sa jo det motsatte istad, "bare spør med en gang, ingen vits i å bruke tid på en som ikke vet hva hun vil"?

O______________o

Lenke til kommentar

Som noen over meg har skrevet, jeg ville garantert ha ventet litt. Jeg er selv jente og har for bare noen mnd siden hvert borti en gutt og han var altfor intens, alt kom så brått på, jeg tror han kunne hvert en kjempealright fyr for vi delte utrolig mange interesser og sånn men han gikk så fort frem og ble så intens at jeg gav han opp, så liker du denne jenten virkelig så gi henne litt tid... jenter liker IKKE gutter som er masekopper eller for intense. Og helt egentlig, børr dere vente med alle facebook/sms chattingen til dere har hvert endel med hverandre irl.. dette fordi viss dere snakkes mye sammen der, og møtes sjeldnere blir d bare helt ekkel stemning mellom dere, snakker av erfaring. Så, gi henne tid og møt hverandre irl, ikke snakk så mye via chatting. SÅ merker du nok etterhvert hvordan ting blir... :)

Lenke til kommentar
Gjest forvirra gutt

Ja nå har jeg ikke snakka med henne sida onsdag, men da fordi vi ikke har vært pålogga facebook og msn samtidig så vidt jeg har sett. Vil ikke si jeg har vært så veldig klengete til nå i alle fall.

Trur kanskje jeg bare skal spørre om hun vil være med å finne på noe en dag nå til uka, eller hva?

Lenke til kommentar

Vel, det som har blitt av kroppskontakt var vel at hun fikk meg til å massere føttene hennes etter en lang barføtt spasertur etter at vi hadde vært ute på byen. Har liksom ikke funnet et riktig tidspunkt å kysse henne på. Er også litt redd for å spolere alt med å gå for raskt fram.

Hvis hun er like sjenert og uerfaren som du mener så tror jeg dette er ett større skritt for henne en du tror. Du får starte med å gi henne litt klemmer før du prøver å kysse henne, fungerer så og si alltid ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...