Gå til innhold

Hvilke engelsk karakterer brukes til kravet om språkkunnskap for innpass på utenlandske universitet?

Tusker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et sprøsmål ang. språkkriteriet på diverse utenlandske universitet. Ser at mange universitet godtar feks en 4 eller 5, fra norsk vidregående skole, som en godkjenning av språkkriteriet som mange engelskpråkelige universitet har.

Mitt spørsmål er da: hvilke av engelsk karakterene på vitnemålet er det som teller?

I tillegg til den obligatoriske engelsk undervisningen første år, har jeg hatt to fordypningsår med engelsk (britisk litteratur ftw).

Er det det første året som teller, eller gejnnomsnittet av alle tre?

Teller eksamenskarakterene eller er det bare standpunkt som gjelder?

Beklager hvis det allerede finnes en tråd om dette, men fant det ikke.

Er ikke sånn virkelig krise, ettersom jeg har meldt meg opp til TOEFL testen, men jeg lurer virkelig på om noen har noen erfaringer på dette området.

Takk så mye :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er Storbritannia som gjelder for øyeblikket. Enten St.Andrews, Kings College London eller LSE. Kan også nevnte at det er master/graduate program som er tilfelle.

Vet du om det er standpunkt eller/og eksamenskarakter som gjelder? Presterte ikke like bra på eksamen som jeg vet jeg kan...

Jeg leser akademiske engelske tekster til vanlig i studiet, så det burde gå bra håper jeg. Er likevell litt spent på spesielt den muntlige delen. Men nordmenn er kanskje ok på uttalen i forhold til mange andre land.

Har forstått at TOEFL er amerikansk-engelsk og ikke britisk-engelsk, men det burde vel ikke by på så alfor mange problemer.

Takk for svar forresten!

Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke sikker på hva som skjer når du har eksamenskarakter også. Men testen skal være ganske lett så vidt jeg vet. Jeg vet om flere som har bestått, som ikke hadde engelsk før på universitets nivå. En venn av meg fra frankrike hadde aldri hatt engelsk noengang... Begynte å ta kurs 1 år før prøven og bestod.

Du har jo hatt englesk fra første klasse på barneskolen, ungdomskolen, 3 år på vgs, og brukt mye engelsk på universitetet! Du kommer til å klare deg helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...