Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Zafira: hvor får jeg kjøpt låsedel til døra?

r2d290

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en zafira 99-modell der høyre bakdør har sluttet å fungere på sentrallåsen. Jeg tok av dørkappen på høyre og venstre dør, og tok ut de to låsedelene, og lekte meg litt med å sette spenning på de forskjellige pinnene (selvsagt etter at jeg har målt på ledningene hvor det kommer spenning). Fant da ut at det var denne låsedelen som var problemet, ikke tilførselen av spenning...

Så: hvor kan jeg få kjøpt en ny slik del? og hva koster det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke vurdert å bare prøve å smøre den opp? Jeg har en Opel Vectra fra 2004, skulle ikke forundre meg om leamikken er ganske identisk på disse to bilene. Da jeg kjøpte bilen i fjor tullet dørlåsen på høyre bakdør (sic!) seg, ville ikke hverken eller. Jeg skrudde fra hverandre så godt det lot seg gjøre, og smørte opp med et spray lithiumfett. Har så langt ikke hatt noe tull etter det.

Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert å bare prøve å smøre den opp? Jeg har en Opel Vectra fra 2004, skulle ikke forundre meg om leamikken er ganske identisk på disse to bilene. Da jeg kjøpte bilen i fjor tullet dørlåsen på høyre bakdør (sic!) seg, ville ikke hverken eller. Jeg skrudde fra hverandre så godt det lot seg gjøre, og smørte opp med et spray lithiumfett. Har så langt ikke hatt noe tull etter det.

"Tullet" i betydning virket helt død? Skulle tro at jeg hørte motoren gjorde et forsøk dersom smøring var et problem?

Lenke til kommentar

"Tullet" i betydning virket helt død? Skulle tro at jeg hørte motoren gjorde et forsøk dersom smøring var et problem?

Nei, det var tidvis liv i den, så gjettet jo på mekanisk problem, som det var. Menneh, er det ikke bare en magnetsleide, og ikke en elektromotor? Mine låser sier iallfall tydelig klikk-klakk, og uten at jeg husker detaljene nå, så var jeg positivt overrasket over hvor enkel hele makkamikken var.

Jeg hørte med Opel hva ny kostet til min, og uten at jeg skal påstå at husken min er latterlig god, så tro jeg det var rundt 2 høvdinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...