Gå til innhold

Hvordan koble din trådløse router til Molex (5v) i pc'n

Syntes du dette virker spennende?  

3 stemmer

1. 1. Spennende prosjekt?

• Nei, syntes dette virket litt "jalla" ut
      0
    • Jepp, grei løsning om man vil gjemme unna boksen...
      1
    • Helt på jordet!!!!
      1
    • Veldig spennende prosjekt, vil vite mer om slike ting! :D
      1

Anbefalte innlegg

Ok, så jeg laget en post her tidligere hvor jeg spurte om hjelp til å koble til en 5volts router (D-Link Dir 635) via Molex kablene på strømforskyningen, men etter å ha holdt på ett par timer så fant jeg ut av det selv. (Var bare en minor glitch ifra min side til å begynne med)

Utstyr: Loddebolt, Elektriker teip, Molexkabel+kontakt(Han) og godt humør :thumbup:

1. Du tar frem din trådløse ruter, sjekker baksiden å se hvilken strøm-type og antall volt den trenger (Strømtypen må være likestrøm (DC) eller så vil det ikke fungere.)

2. Som regel så fungerer de fleste kontakter på en router (Universalt plug-in system) så hvis du ikke vil klippe opp din orginale kabel, anbefales det at du bruker en annen kabel av samme type. (PS!! GARANTI GJELDER IKKE DERSOM DU UTFØRER KLIPPING AV ORGINAL KABEL)

3. Siden kablene på den orginale kontakten er svarte, så må du finne ut vilken av de kablene som skal være + og hvilken som er -, dette gjør du enkelt ved å teste å koble sammen (ingenting farlig som kan skje) og får ikke routern strøm, da må du bytte om på kablene.

Vel, det er egentlig alt som trengs å gjøres :) Lag deg feste på innsiden av kabinettet, og skru den fast. Voila, så er den klar til å bli brukt på innsiden av ditt kabinett hvor dine venner kan koble til din pc via deg. Du kan også bruke ett enkelt oppsett på pc'n din som tillater andre å koble til internett igjennom din pc, den ethernet kabelen går jo da selvfølgelig til Routeren og deler internett videre igjen.

Kan også laste opp film på youtube om dette er ønskelig :new_woot:

Her er noen bilder:

[EDIT]: Fikset resize på bildene

726751.jpeg

726752.jpeg

726754.jpeg

726755.jpeg

726756.jpeg

Valgte å sette knapp på kabelen, siden en router trenger en restart i ny og ne, og den trenger jo ikke alltid stå på ;)

Endret av nonameer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Smart dette der, men når du skrur av pcen vil du da også skru av den trådløse? Det vil føre til at hvis du er på lan og noen bruker det trådløse nettet ditt så mister de nettet hver gang du må restarte eller du må la pcen stå på når du går å legger etc..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

stemmer det, men jobber med en løsning hvor man kan koble det opp på USB eller på hovedkortet for å ha den Online selv om pc'n står av.

Pc får jo strøm hele tiden selv om pc er av. Så vi får se hva som skjer fremover. Har hatt litt lite tid å jobbe med detta i det siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...