Steamy Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hei! Har en anelse om at blu ray drevet på ps3en min begynner å ta kvelden. Satt på søndag å så en film, og plutselig så stoppet filmen opp. så tokk det 6-7sec så spolte den fort litt fram og så forsatte filmen som vanlig.. satt der i 10min til, og det samme skjedde igjen, men denne gangen frøys hele bildet. trykkte på avslutt film for å gå tilbake til ps3 menyen. dette tokk ganske lang tid enn det det vanlgivis gjør. spilte av filmen på nytt, og da skjedde det samme etter 5min. men nå hang hele ps3en seg, og jeg måtte gå bort til den å holde av/på knappen inne. Gadd ikke å teste noe mer pgs at jeg skulle dra til en annen på ang jobb. Men idag har jeg teste den en god del. satt å spilte uncharted 2 i en time ca. fungerte fint satte på samme filmen jeg så på søndag. fungerte fint i 15min, så frøys bildet seg igjen. satte på en ny film. det gikk 6-7min så skjedde det igjen. avsluttet filmen, men når jeg kom inn i ps3 menyen så loader den alle filmer, musikk, spill og div hele tiden. den stopper ikke med å loade... Noen andre som har hatt samme problem? Har ikke giddi å søkt, men det er antagligvis det:P Er den eneste løsninbgen å gå til elkjøp der jeg kjøpte den å få den på rep? eller får jeg en ny ps3? vil ha 60gb. så håper sony har produsert opp en del.. Lenke til kommentar
Sowny Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Lurest å gå dit du kjøpte den, få gjort det på den beste måten selv om det tar litt ekstra tid. 2 år siden jeg sendte inn min pga. samme problem, tok nermere 2 mnd. (40gb versjonen) Tror desverre du ikke kommer til å få 60gb verjonen tilbake... Lenke til kommentar
Steamy Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Lurest å gå dit du kjøpte den, få gjort det på den beste måten selv om det tar litt ekstra tid. 2 år siden jeg sendte inn min pga. samme problem, tok nermere 2 mnd. (40gb versjonen) Tror desverre du ikke kommer til å få 60gb verjonen tilbake... Har jeg ikke krav på å få den samme varen tilbake? enten får en ny, eller få den jeg sender inn reparert? eneste som er feil er drevet( etter det jeg tror), og det er vel bare å få skiftet ut med et nytt et? Har ikke betalt 5000kr for å ikke kunne spille ps2 spillene mine.. var igrunn derfor jeg kjøpte den. eller så kunne jeg jo betalt 1000kr mindre for å få 40gb vesjonen.. Men får ta meg en tur på elkjøp til helga. må bare få kopiert hardisken først. takk for svar:) Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg har hatt inne 60GB på service et par ganger (senest i vår). Og har alltid fått igjen en 60Gb. Så tror ikke det er noen fare. Men ja, husk å ta backup av hdd. Sjeldent du får din maskin tilbake. Lenke til kommentar
Steamy Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 ok! Godt å høre at det er en mulghet for å få en 60gb versjone tilbake:) Hvor lang tid pleier det å ta før man får igjen den gamle/ en ny ps3 ifra rep? pleier man å få låne en lånemaskin ifra elkjøp hvis det tar for lang tid? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Hos meg har det tatt ca 2-3mnd. Med unntak av et tilfelle hvor det tok 6mnd! Hvis du spørr fint kan det hende de gir deg (jeg har fått). Men du har ikke noe krav dessverre. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 du har rett på lånemaskin og det skal IKKE ta unomralt lang tid på rep. tar det over 6 uker ville ejg krevd ny maskin. de har ikke rett å ha dne på repp i 3 mnd! Lenke til kommentar
Steamy Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 ok. ja jeg får spørre dem fint om jeg kan låne en imens. Men brukte det såpass lang tid? De kan vel ikke ha sååå mange konsoller det er feil med hele tiden? sånne ting som et blu ray drev kan da ikke ta mer enn 3-5 dager med å fikse. det som tar tid er å finne feilen. men hvis det i det hele tatt skal være lønnsomt så bytter vel drevet med en gang hvis de skjønner at det er det som er feil. ventet du seriøst 6mnd den ene gangen?!!! håper Nordisk film ( det er de som har ansvaret for ps3ene i Norge? ) hadde en jææævlig god grund til at det nok så lang tid. Fikk du noe ekstra pga at de brukte så lang tid som de gjorde? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Det tok faktisk ganske nøyaktig 6mnd fra jeg leverte inn min 60gb med defekt laser til jeg fikk tilbake en som fungerte. Årsaken til at det tok så lang tid var at jeg først fikk en 40gb (feil type maskin), så fikk jeg en 60gb maskin som virket i 10minutt. Man har ikke krav på lånemaskin da PS3 ikke er et nødvendig produkt. Så å begynne å presse de med å si at du har krav på det kommer du nok ikke så langt med. Spørr heller pent om de har en lånemaskin til overs. Jeg har gitt opp å sende inn PS3 og fikser selv nå. Har tross alt sendt inn snart 5-6 maskiner (har dog en helt ny 60gb stående i plastikk). Ny laser kan man få kjøpt fra feks modnet. Bytte er gjort på under en halvtime hvis man har rette utstyret (skrujern). Guide finner på youtube. Men har du garanti fortsatt så kan det nok være lurest å sende inn. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Hvem kan dømme hva som er nødvendig? tv er nødvendig feks. og hvis ps3 er eneste maskinen koblet til tven blir det nødvendig for den personen. jeg fikk låneprodukt med en gang jeg spurte:) Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Joda. Jeg er enig med deg. Men kjøpslov sier dessverre noe annet. ting som vaskemaskin og kjøleskap er nødvendig. Men du taper ikke noe særlig på å være uten en spillemaskin i en mnd eller to. Greit du mister litt underholdning, men det overlever de fleste. Lenke til kommentar
Steamy Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 ja må jo bare høre med dem om jeg kan få låne en maskin hvis det tar lang tid. Men ang garanti.. Er det 3 eller 5 år i Norge på elektronikk ala den feilen som jeg har fått? Skjønner at man ikke får en ny en hvis man ha mistet den i gulvet eller har fått no vann over den osv. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 står også at repp ikke skal ta mer en unormal tid (6uker ca) hva som er vesntlig står det ikke noe om i loven;) spør etter lånemaskin. jeg fik en umiddelbart:) Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Du har 5års reklamasjonsrett på PS3 i Norge. Er opp til Sony å velge om de mener en utslitt laser skal dekkes av reklamasjon eller ikke. Normalt sett vil jeg nok ikke tro det skal være noe problem. MEN hvis du har en PS3 60GB som lager lite støy, kan du fort få en ny maskin som støyer en del mer (vifta har høyere hastighet). Det gjorde jeg, og det er litt av grunnen til at den maskina bare ligger i eska enda. Har vurdert å bygge vannkjøling til den. Lenke til kommentar
Steamy Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Den vifta i ps3en min bråker nok som den gjør! tviler på at jeg får igjen en som bråker ENDA mer:P Men man vet jo aldri.. er uansett fornøyd om jeg får igjen en 60gb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå