danganrunner Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Trenger hjelp til å sette sammen en PC til rundt 10 000 kr +/-, som skal brukes til noe lettere spilling, men hovedsaklig fokus på 3d studio. Har lest rundt i diverse blader osv, men sliter litt med å finne ut hva som passer best. Jeg har ikke bruk for skjerm. Prisen på 10 000 er ikke maks, men vil gjerne holde meg rundt der. Får ekstra penger i hende i måned november/desember, og vurderer å vente til da, men har det noe å si egentlig? Noen forandringer i sikte de neste 2-3 månedene? Alle tips settes hjertelig pris på! Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Det kommer en del nytt mot nyåret/slutten av året. Hvis du venter til da, vil du sikkert få spart en god del penger:D Vet ikke hva som trengs til en studio-pc, så kan desverre ikke hjelpe deg med det. Du kan vel basere deg på i7, tror jeg. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Siden du skal bruke pc'en på 3d studio kan du ta en kikk på denne sammenligningen hos Tomshardware. Isolert sett opp mot 3DS max vil AMD sin Phenom II X6 1090T på 3,2GHz gi mest ytelse for pengene satt opp mot pris. Denne CPU'en vil jo også dra alt annet du måtte kjøre på den så generell ytelse vil være mer enn god nok spør du meg. Kombiner denne med et hovedkort med SATA3 6Gbs og USB3.0 så har du pc i lang tid ca kr 1100 Noen vil anbefale deg SSD som systemdisk og det velger du definitivt om budsjettet strekker til. Intel 80 GB g2 eller C300 på 128 GB avhengig av pris. 2x 4GB RAM om du vil eller 4x 2GB vil gi deg mer enn nok RAM. En start dette, andre slenger seg nok på Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593865 Hovedkort. ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=518887 Minnebrikker. Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 Dette er nå litt mer hjelp:D Lykke til! Lenke til kommentar
danganrunner Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Takker for alle tips. Så dere mener AMD er en god løsning? Eller core i7-ene til intel? Har googlet litt uten å bli så mye klokere. Jo flere kjerner jo bedre når det gjelder rendring i Max. Hvordan er AMD-ene der i forhold til core i7? Såvidt jeg har forstått har em i7 4 kjerner, som "simulerer" 8? Eller er dette helt feil? Lenke til kommentar
danganrunner Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 (endret) En kamerat satt sammen dette for meg sist helg. Hva tror folket? Oppsett Verdt pengene? Forslag er toppers. Kan gå ennå litt opp hvis det er lurt. Og mangler det noe? Endret 28. september 2010 av danganrunner Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 ved tanke på pris ville jeg kjøpt amp phemom 2. 4kjerner går greit, bruker det selv. Men 6 kjerners cpu er nok og anbefale. Har den beste 4kjerners cpuen (tror jeg) skal klokke den. Men den gjør en grei jobb sånn sett. Noen som kan komme med erfaring? Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Noen forandringer i sikte de neste 2-3 månedene? AMD skal holde en pressekonferanse den 14. oktober. Sannsynligvis i forbindelse med lanseringen av 6000-serien med GPUer. De første kortene som blir sluppet fra denne serien skal visstnok konkurrere med 460 kortene til nVidia, noe som kan føre til et lite prisfall. Både AMD og Intel kommer snart med nye prosessorer, men da må du vente lenger. Systemkrav: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?siteID=123112&id=13571366 Lenke til kommentar
DEagleson Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hvis du vil spare litt penger på hovedkortet, kan jeg anbefale ASUS M4A89TD PRO/USB3, Socket-AM3 Trenger man god lyd, pleier man som regel å kjøpe et lydkort istedenfor det integrerte uansett. ;D Anbefaler også at du velger en seks kjernes AMD Phenom II også, da den yter nesten samme som Intels i7 uten at du blir blakk. hehe Lenke til kommentar
danganrunner Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Hva tror godtfolket om denne pakken? Virker som en rimelig grei pris Endret 30. september 2010 av danganrunner Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Har satt opp et forslag til hva du kan kjøpe. Har ikke lagt ved en SSD, men det er absolutt rom for det med en foreløpig prislapp på rett under 9000 kr. Du kan også vurdere en CPU-kjøler sammen med dette bygget, men det trengs ikke. Det er ingen vits i å kjøpe 890FX-brikkesettet fra AMD til det du har nevnt, 890FX er ment for tri-crossfire og lignende high-end bleeding edge. Vil anbefale mitt forslag og en SSD! Lenke til kommentar
danganrunner Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Har satt opp et forslag til hva du kan kjøpe. Har ikke lagt ved en SSD, men det er absolutt rom for det med en foreløpig prislapp på rett under 9000 kr. Du kan også vurdere en CPU-kjøler sammen med dette bygget, men det trengs ikke. Det er ingen vits i å kjøpe 890FX-brikkesettet fra AMD til det du har nevnt, 890FX er ment for tri-crossfire og lignende high-end bleeding edge. Vil anbefale mitt forslag og en SSD! Ser brukanes ut dette og ja. Står fremdeles og funderer over AMD vs. Intel. hva synes du forresten om pakken jeg la ut i innlegget over ditt? Da også uten SSD. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Ser brukanes ut dette og ja. Står fremdeles og funderer over AMD vs. Intel. hva synes du forresten om pakken jeg la ut i innlegget over ditt? Da også uten SSD. Har nå sett på systemkravene til 3DS max nøyere og det ser ut til at 3DS max bruker swap-memory på harddisken, du vil da merke stor forskjell med en SSD. Jeg tror at du vil få en bedre opplevelse på en Phenom II X6 med GTX 470 (som yter nesten like bra som HD 5870) enn med en i7 950 med HD5850. Både i 3ds max. og spill Torfinns fant en fin link du bør se på: 3DS Max CPU ytelse. Der står det at på stock, havner Phenom II X6 på andreplass bak i7 980x og 970. i7 980x er Intels topp-CPU og koster ca 7900 kr, 970 er litt bak med "bare" 6500 kr. Du får veldig mye ytelse her for penga! Nvidia GPUer er kjent for å være bedre enn ATI i andre oppgaver enn spill. Derfor burde du heller gå for GTX 470 enn HD 5850, men det kan være lurt å skru ned viftehastigheten med MSI Afterburner på idle (du kan lage en vifteprofil som sier at vifta skal ha visse hastigheter på temperaturer.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå