protoneedhelp Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg har tenkt å be onkelen min kjøpe iphone 4 til meg. Men går det an å bruke den i norge? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) nei. umulig å bruke i norge. skjermen er inkompatibel i norge, touchen funker ikke. homeknappen gjør at telefonen utskiller en væske du ikke skal kødde med. om du ikke skyller telefonen i vasken etter stoffet er skilt ut, er du fortapt. med andre ord, du må kjøpe i norge om du ikke bare vil se på den og nyte synet.. edit Endret 24. september 2010 av diskutant 1 Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Kom heller med et konstruktivt svar enn å svare med bullshit, diskutant. Så litt fakta: - iphone kjøpt i USA er avhengig av jailbreak/opplåsing for å kunne fungere med norske SIM-kort. - Det er umulig å få kjøpt iPhone i USA om du ikke er American Citizen (du må nemlig oppgi amerikansk personnummer etter det jeg har hørt og lest ved kjøp). - Tilføyelse til det øverste punktet: mobiler fra USA er låst til AT&T, uansett om man kan få kjøpt mobilen uten binding i USA. Vel, det var de viktigste punktene, er jo kanskje ikke sikkert fu vil vente på jailbreak hver gang det kommer oppdatering heller, for det må du med en iPhone kjøpt i USA. Jeg vil derfor heller råde deg til å kjøpe en her i Norge, eventuelt gjennom apple.no Lenke til kommentar
Chandon Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 - Det er umulig å få kjøpt iPhone i USA om du ikke er American Citizen (du må nemlig oppgi amerikansk personnummer etter det jeg har hørt og lest ved kjøp). Bullshit. Det er fullt mulig for nordmenn i USA og kjøpe iPhone. Jeg skal gjøre det nå (bor i Florida) og skal kjøpe en iPhone 4 med 2 års bindingstid til AT&T. Om 2 år flytter jeg hjem igjen til Norway og phonen er ulåst, med GSM nettverk. Ready to roll i Norge. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Det er fullt mulig for nordmenn i USA og kjøpe iPhone. Jeg skal gjøre det nå (bor i Florida) og skal kjøpe en iPhone 4 med 2 års bindingstid til AT&T. Om 2 år flytter jeg hjem igjen til Norway og phonen er ulåst, med GSM nettverk. Ready to roll i Norge. AT&T låser den ikke opp selv etter bindingstiden er gått ut etter 2 år. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Det er fullt mulig for nordmenn i USA og kjøpe iPhone. Jeg skal gjøre det nå (bor i Florida) og skal kjøpe en iPhone 4 med 2 års bindingstid til AT&T. Om 2 år flytter jeg hjem igjen til Norway og phonen er ulåst, med GSM nettverk. Ready to roll i Norge. Telefonen blir ikke låst opp av AT&T, så dette må du eventuelt besørge selv ved hjelp av jailbreak og unlocking. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Det er riktig, AT&T låser ikke opp mobilen, selv etter bindingstiden. Så uten jailbreak og unlocking sitter du med skjegget i postkassen isåfall. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg har tenkt å be onkelen min kjøpe iphone 4 til meg. Men går det an å bruke den i norge? I starten solgte Apple iPhone4 uten abonnement i USA, men pr dags dato selges den kun med abonnement, noe som krever at man har en adresse i USA. Telefonen blir da også låst til den amerikanske operatøren. (AT&T) Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Du må ikke finne på å kjøpe iPhone 4 i USA. Det var en relevant artikkel på e24 for noen uker siden: http://e24.no/it/article3741597.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå