Gå til innhold

kjøpe iphone i usa. Er det lurt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei.

umulig å bruke i norge.

skjermen er inkompatibel i norge, touchen funker ikke. homeknappen gjør at telefonen utskiller en væske du ikke skal kødde med. om du ikke skyller telefonen i vasken etter stoffet er skilt ut, er du fortapt.

med andre ord, du må kjøpe i norge om du ikke bare vil se på den og nyte synet..

edit

Endret av diskutant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom heller med et konstruktivt svar enn å svare med bullshit, diskutant.

Så litt fakta:

- iphone kjøpt i USA er avhengig av jailbreak/opplåsing for å kunne fungere med norske SIM-kort.

- Det er umulig å få kjøpt iPhone i USA om du ikke er American Citizen (du må nemlig oppgi amerikansk personnummer etter det jeg har hørt og lest ved kjøp).

- Tilføyelse til det øverste punktet: mobiler fra USA er låst til AT&T, uansett om man kan få kjøpt mobilen uten binding i USA.

Vel, det var de viktigste punktene, er jo kanskje ikke sikkert fu vil vente på jailbreak hver gang det kommer oppdatering heller, for det må du med en iPhone kjøpt i USA.

Jeg vil derfor heller råde deg til å kjøpe en her i Norge, eventuelt gjennom apple.no

Lenke til kommentar

- Det er umulig å få kjøpt iPhone i USA om du ikke er American Citizen (du må nemlig oppgi amerikansk personnummer etter det jeg har hørt og lest ved kjøp).

Bullshit.

Det er fullt mulig for nordmenn i USA og kjøpe iPhone. Jeg skal gjøre det nå (bor i Florida) og skal kjøpe en iPhone 4 med 2 års bindingstid til AT&T. Om 2 år flytter jeg hjem igjen til Norway og phonen er ulåst, med GSM nettverk. Ready to roll i Norge.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig for nordmenn i USA og kjøpe iPhone. Jeg skal gjøre det nå (bor i Florida) og skal kjøpe en iPhone 4 med 2 års bindingstid til AT&T. Om 2 år flytter jeg hjem igjen til Norway og phonen er ulåst, med GSM nettverk. Ready to roll i Norge.

AT&T låser den ikke opp selv etter bindingstiden er gått ut etter 2 år.

Lenke til kommentar

Telefonen blir ikke låst opp av AT&T, så dette må du eventuelt besørge selv ved hjelp av jailbreak og unlocking.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å be onkelen min kjøpe iphone 4 til meg. Men går det an å bruke den i norge?

I starten solgte Apple iPhone4 uten abonnement i USA, men pr dags dato selges den kun med abonnement, noe som krever at man har en adresse i USA. Telefonen blir da også låst til den amerikanske operatøren. (AT&T)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...