Cax Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Men generelt er det korrekt at prissjiktet 2 - 5 000 kr er lavt prioritert hos Canikon når det gjelder god fastoptikk. Det virker som om objektiver til EF-S/DX generelt er lite prioritert spør du meg. Nikon har igjen noe fra tiden der DX var fremtiden for alle og fullformat var teit i Nikon-leiren, men ellers har det vært tynt. Derfor var det ekstra gledelig da 35/1.8 DX dukket opp, og jeg håper det var et varsel for fremtiden om at man ikke bare vil ta små systemer mer seriøst, men også produsere mer fastoptikk til dem, som jeg tror det er ganske mange som savner rundtomkring. På µ4/3 har man nå 28mm-, 35mm- og 40mm-ekvivalente fastobjektiver, men motivasjonen der har vært kompakt format fremfor lysmengde og bildekvalitet. For produsentenes del tror jeg fastoptikk er en mulighet for å få folk til å bruke mer penger på utstyr, så de burde være med på leken, men jeg tror jo de gjør leksene sine på markedet sitt, og antageligvis selges det ganske mange zoomobjektiver per fastobjektiv. Det er tross alt ikke alle land i verden som har vinter 9 måneder av året slik som oss. Mitt eget 25/1.4 er ihvertfall det siste objektivet noen får brekkjernet ut av mine kalde hender :| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå