Krankenstein Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Har ofte hatt slik midlertidig øresus, ofte etter konserter og slik har jeg det. Etter The Gathering i år hadde jeg det i en uke før det forsvant det er bare naturlig det. men litt værre når lyden aldri går vekk. kan ikke rømme landet akkurat. samme jøvla lyden i utlandet:) Så en tidig dolumentar fra 80 tallet hinn dagen, der en del folk hører en lyd, som ingen andre hører. De er helt sikker på at lyden kommer fra noe hemmelig militær greier. Men vi alle vet jo at det er tinnitus de har fått. Men kan jo forstå at man først tror at lyden kommer uenifra...deter jo det logiske i grunn. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Men det er altså ikke mulig å bli kvitt slike hørselsplager, ennå? Lenke til kommentar
Anina Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Men det er altså ikke mulig å bli kvitt slike hørselsplager, ennå? Nei har man fått tinnitus, konstant øresus kan man ikke bli kvitt det. Pr i dag har de ikke funnet noe kur som virker 100%. Det eneste hjelpemiddelet er å leve med det, dvs å omstille tankene slik at man ikke hører susen. Har klart det på et vis men hører det høylytt når jeg skal til å sove, våkner på natten og tidlig morgen. Da jeg først la merke til at øret var skadet var det etter sinnsykt høy musikk fra ett utested, dette var i utlandet så de har jo ulovlig høy musikk på... Det er egentlig veldig smart å bruke propper når man skal på konsert, spiller instrumenter eller skal på diskotek. De selger slike i musikk butikker som gjør at du kan høre greit og samtidig beskytte ørene. Da kan man også slippe unna med å høre sus etterpå også, selv om den susen sannsynligvis går bort etter noen dager.. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Jaha ja. Nei jeg har vel egentlig ikke vært så smart, vært gjennom 3 Metallica konserter, en Slipknot, og en Nightwish, alle uten propper. Så var det jo russetia også.. Har ikke fått noe særlig pipelyd ennå, men sliter med tildels kraftig øresus, og at jeg har vanskelig fra å skille mange lyder fra hverandre. Feks i sosiale sammenhenger der alle prater samtidig og det blir veldig vanskelig å høre hva folk sier. Nei vær smart og bruk beskyttelse Endret 3. oktober 2010 av Bjarnemann 1 Lenke til kommentar
Anina Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Til dere som sliter med høylytt, langvarig øresus: Jeg prøver nå tinnitool og den fungerer veldig bra, susen forsvinner nok ikke men den blir redusert: http://www.sensorcom.com/product.asp?PT_ID=339&P_ID=1091 Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 har bestandig hørt høy musikk. hjemme, hodetelefoner, konserter o.l, bak i biler(kanskje spesielt der hvor du sitter med diskanthøyttalere en skolelinjal unna ørene). pr dags dato så hender det at jeg får slik en høy pipelyd på det ene øret, men det varer ikke så lenge(vil si under 5 min). så på ca 15 år har jeg opplevd veldig mye HØY lyd og sitter ikke igjen med noen spesielle problemer etter det(heldigvis), så man må jo lure om dette handler om genetikk eller om andre ting. tenker da i retning at noen kan f.eks. drikke heftig i ungdomstiden og slutter med det og andre blir alkoholikere, noen kan røyke hele livet uten problemer og andre kan røyke i noen år og få masse kreft osv osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå