Gå til innhold

Hvilken mobil bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på en ny mobil med touch screen. Har sett flere modeller og er GANSKE usikker på hvilken jeg skal velge. Jeg håper at noen kan hjelpe meg. Pris spiller ingen rolle for meg, men en bra telefon spiller en riktig rolle.

HTC Desire Z ca. 4400 kr på lefdal.com

HTC Desire HD ca. 4700 kr på lefdal.com

Nokia C6 ca. 2400 kr på lefdal.com

Nokia X6 ca. 2700 kr på lefdal.com

Nokia N8 ca. 3700 kr på lefdal.com

Sony Ericsson xperia x10 ca. 4000 kr på lefdal.com

HTC Wildfire ca. 2300 kr på lefdal.com

iPhone 3Gs ca. 3990 kr på apple.no (har aldri skjønt hva som er så bra med iPhone, selv om jeg har lyst på den selv)

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductCompare-Add

sammenligning av SE xperia x10 / Nokia N8 / HTC Desire HD / HTC Desire Z

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductCompare-Add

sammenligning av Nokia C6 / Nokia x6 / HTC wildfire

EDIT: jeg fant en til, LG BL40 New Chocolate. Er den bra? under er det link til mobilen.

http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefoner/LGBL40/lg-bl40-new-chocolate?Selected=Specifications#tProductTabcontent

takk på forhånd!

Endret av protoneedhelp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iallfall ikke X10, X6, Wildfire eller iPhone 3GS. Wildfire har gjennomgående dårlige spesifikasjoner, X10 mangler støtte for multi-touch og har gammelt OS uten utsikter til noensinne å ta igjen de andre på markedet, og 3GS ligger et år tilbake i forhold til de andre i samme prisklasse (at du blir avhengig av iTunes kan også være et stort minus), og X6 ligger tilbake for alle sammen.

Da står du igjen med valget mellom Android (HTC Desire) og Symbian^3 (Nokia), og Android gir definitivt mer underholdning for pengene.

Lenke til kommentar

Iallfall ikke X10, X6, Wildfire eller iPhone 3GS. Wildfire har gjennomgående dårlige spesifikasjoner, X10 mangler støtte for multi-touch og har gammelt OS uten utsikter til noensinne å ta igjen de andre på markedet, og 3GS ligger et år tilbake i forhold til de andre i samme prisklasse (at du blir avhengig av iTunes kan også være et stort minus), og X6 ligger tilbake for alle sammen.

Da står du igjen med valget mellom Android (HTC Desire) og Symbian^3 (Nokia), og Android gir definitivt mer underholdning for pengene.

men er den ikke bra i forhold med prisen?

Lenke til kommentar

Hvilken?

beklager, glemte å nevne hvilken, jeg mente wildfire.

Nei, jeg tror ikke det. Ikke at jeg har brukt den, men om du leser testen på amobil, ser du at den har elendig kamera og at de opplever den som treg. Verre er det at den har lavoppløst QVGA-skjerm (320x240), til tross for at den er ganske stor. Det betyr 1) dårligere skjermbilde og 2) dårligere utvalg av tilgjengelig programvare, ettersom Android Market krever at programvare eksplisitt støtter QVGA for at den skal være tilgjelgelig for telefonen (som regel vil programmene likevel fungere, om du får installert dem fra andre steder, men det er likevel en irriterende begrensning).

Jeg har selv en QVGA-telefon (X10 mini), og er godt fornøyd, men da er skjermoppløsningen noe av prisen jeg må betale for å få en knøttliten telefon. Det har jo sine fordeler og ulemper – mens Wildfire er stor, uten å gi fordelene av det.

Lenke til kommentar

Hvilken?

beklager, glemte å nevne hvilken, jeg mente wildfire.

Nei, jeg tror ikke det. Ikke at jeg har brukt den, men om du leser testen på amobil, ser du at den har elendig kamera og at de opplever den som treg. Verre er det at den har lavoppløst QVGA-skjerm (320x240), til tross for at den er ganske stor. Det betyr 1) dårligere skjermbilde og 2) dårligere utvalg av tilgjengelig programvare, ettersom Android Market krever at programvare eksplisitt støtter QVGA for at den skal være tilgjelgelig for telefonen (som regel vil programmene likevel fungere, om du får installert dem fra andre steder, men det er likevel en irriterende begrensning).

Jeg har selv en QVGA-telefon (X10 mini), og er godt fornøyd, men da er skjermoppløsningen noe av prisen jeg må betale for å få en knøttliten telefon. Det har jo sine fordeler og ulemper – mens Wildfire er stor, uten å gi fordelene av det.

hadde du valgt en av de sju mobilene som er nevnt over, hvilken hadde du valgt?

Lenke til kommentar

Desire Z, siden jeg skriver mye. N8 virker også som flott maskinvare for prisen, men det er mulig at OS-et er en ulempe. Symbian har ikke så mye vind i seilene for tiden, så utvalget av programvare er ikke sammenlignbart med Android og iPhone, som får all hypen. På den annen side er hype bare hype, og Symbian er mer effektivt, og skal kunne gi en del bedre batterilevetid, og av hundretusener av mobilprogrammer til Android og Apple er det klart at det er mye overlapping av funksjonalitet, og enda mer som bare er skit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...