Stian-89 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Heisann! Jeg har fått meg leilgihet nå, og der er telefonuttaket et stykke fra der jeg har lagt opp kablet nettverk i leiligheten.. Så tenker å ha trådløst modem/ruter ved telefonkontakten, og sette opp en trådløs mottaker (om noe sånt finnes?) i stuen ved TV. Derfra er det kablet nettverk til soverommene. Noen som har tips til en slik trådløs mottaker? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Eh? En motaker er jo alt fra nettverkskortet i laptop, til trådløs telefon. Hva vil du ha som motaker? Lenke til kommentar
Stian-89 Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Vil ha en mottaker som en ruter, som mottar det trådløse signalet fra modemet. Så kobler jeg en nettverkskabel fra denne mottakeren til en switch for så å få internett på det kablede nettverket. Lenke til kommentar
Stian-89 Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Laget en tegning over hva jeg mente.. Noen som vet om en slik boks? Kan en vanlig ruter brukes til dette formålet? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Ja, du bruker bare en annen router. Endret 25. september 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Stian-89 Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Ja, du bruker bare en annen router. Takk for svar! Har alle rutere denne funksjonen? Er det det som kalles å ha ruter i klientmodus? Edit: Har dere forslag til hvilken ruter jeg bør velge? Mitt oppsett blir som følger: - Inteno X5671 (VDSL2 fra NGT) plassert ved første telefonuttak. - Nyinnkjøpt trådløs ruter plassert på "mediarom" for mottak av internettsignal. Enten en ruter med innebygd gigabit switch, eller en Linksys WRT54GL som blir tilkoblet ny gigabit switch. NAS og printer blir stående sammen med dette utstyret - Kabel i vegg fra switchen/ruteren til stuen hvor det blir en gigabit switch til. Denne tilkobles Sonos og PS3. Endret 25. september 2010 av Stian-89 Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Nei, ikkje alle routerar har denne funksjonen. Derimot har DD-WRT(www.dd-wrt.com) støtte for dette. Så finn du ein router med støtte for DD-WRT, har du sikra deg. Eg har eit lignande oppsett som deg med Asus RT-N16 som "mottaksrouter", det fungerer heilt topp. Denne routeren brukar eg både til å ta inn det trådløse nettverket, og til å distribuere eit nytt trådløst nettverk og gigabit-switch. Lenke til kommentar
Stian-89 Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Takk for svar! Den ruteren er et alternativ ja! Et annet som jeg fant frem er dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=483558 . Synes det ser ut som den passer utmerket. Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Den der skal nok gjere jobben fint. Fordelen med "min løysing" derimot, er at når eg ikkje lenger har bruk for den, kan eg bruke den som ein vanleg router etter å ha forandra på eit par innstillingar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå