sdf123 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg har en windows pc som jeg har lagret mye av media filene mine. Jeg har en popcorn hour som liker NFS mye bedre en SMB, problemet er at det ikke finnes noen billige og stabile NFS løsninger for windows etter hva jeg kan se. Kan jeg da installere VMware Player og legge inn Ubuntu der, dele mappene på windows maskinen til Ubuntu, og så dele dem ut der via NFS? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Har du sett på "Subsystem for UNIX-based Applications" fra Microsoft? Den har en NFS-klient ihvertfall, men usikker på om det følger med en NFS-server. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Kunne ikke finne noe spesielt om det Subsystem greiene. Jeg bruker i dag http://www.hanewin.net/nfs-e.htm men føler det blir litt for ustabilt. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Du har f.eks Windows Services for UNIX (2000, XP Pro, Server 2003), NFS Services step-by-step (Server 2008), NFS Services step-by-step (Server 2008 R2) eller Subsystem for UNIX-applications (W7, Server 2008 R2). Utgangspunktet er i hvert fall Windows Services for UNIX. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Merk at Windows Services for UNIX kan bare brukes på Enterprise/Ultimate/Server. Man får en eldre versjon (2006) som skal fungere på XP osv, men den er nok veldig utdatert nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå