Gå til innhold

Sony DSC-P10, Erfaringer, tester...?

Anbefalte innlegg

Vurdere å kjøpe et Sony DSC-P10 kamera. Problemet er at jeg ikke er i stand til å finne hverken tester eller noe særlig annen info om dette kameraet utover antall Megapixels. Man blar jo ikke opp 5-6 laken uten å vite hvorfor...

Noen som har kjøpt dette kameraet eller funnet noe info om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.steves-digicams.com har en teste av dette kameraet.

Jeg er i bunn og grunn litt int. i dette kameraet selv, ser ut som en godt og greit kamera, størrelsen er jo knall.

Eneste som jeg ville hatt mer info om er hvor rask autofocusen er på dette

kameraet.

Lytt synd er det også at man ikke har så veeeldig mange manuelle valg på kameraet, men noen har det jo.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg etterlyser det samme som deg: tester og erfaringer med Sony P10.

Under "Steve's Digicams" finner jeg er ikke noe mer enn en kort omtale som ikke sier mer enn da A-kamera omtalte kameraet som nyhet.

I tillegg lurer jeg på om det er noen fordeler ved å velge Sony-kamera siden jeg har Sony video (TRV33E).

Lenke til kommentar

Hehe, nei, hos steves digicams så har han en full test på ca 8 sider liggende..

Du har sikkert bare sett på første siden og glemt og trykke next page i bunn? :wink:

Men du finner også en test på

http://www.imaging-resource.com/PRODS/P10/P10A.HTM

Imaging resources hadde egentlig bare posetive ting å si om kamraet, eneste - sånn som jeg leste testen var at det var litt tønne forvrengning, men på den andre siden, det er jo ganske normal for mange kameraer :)

Konklusjonen er som følger:

Conclusion

With its small size and well-rounded feature set, the Sony DSC-P10 is an excellent ultracompact point-and-shoot digicam. Packed in a very small package is a 5.0-megapixel CCD, a sharp 3x optical zoom lens, seven preset Scene modes, and a host of other creative options. I'd be happier with it if its default tone curve was a good bit less contrasty, and likewise feel that it gets a little carried away with itself with bright greens. Apart from these quibles though, the P10 is a very nice compact digicam in the 5 megapixel class. Like the rest of Sony's ultracompact Cyber-Shots, it makes a nearly ideal "take anywhere" camera for people not willing to sacrifice image quality for camera size.

(Det han sier om grønne plener er generelt for alle de Sony kameraene jeg har prøvd i hvertfall, men det fikser man fort med en "Auto Levels" i photoshop:)

Jeg tror kanskje jeg har landet på dette kameraet, valgene mine står mellom Canon A70, Canon Ixus 400 og Sony P10 nå.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg skal ta ut testene og finlese dem. Selv har jeg vurdert Canon S50, men jeg synes det kameraet er akkurat litt for stort og tungt. Dessuten vet jeg fra tidligere speilreflekskamerabruk at det er sjelden jeg bruker alle finessene. Er det slik du også tenker?

Lenke til kommentar

hehe jeg har vurdert hvilket kamera jeg skal ha meg siden før somerferien i fjord, da var planen å kjøpe det før ferien (Da var det S30) jeg egentlig nesten hadde bestemt meg før.

Men fikk høre at det kom så mye fint rett etter ferien da så bestemte meg for å vente, når den tid kom så kunne jeg jo like greit vente til i år.

Det jeg kommer til å bruke kameraet til er utflukter, familie turer, generelle innendørs bilde (fester osv)

mine krav:

1. Kameraet skal være LITE, jeg skal gidde å ta det med meg, veit fra tidligere erfaringer at jeg ikke gjør dette hvis jeg ikke får plass til det i en liten lomme.

2. min. 3 x optisk zoom.

3. AF hjelpe lampe for innendørs fotografering

4. Ganske raskt kamera, herav Autofocus osv.

5 Bra bilder selvfølgelig (Noe de fleste kameraer på dagens marked tar)

6 Ferdig scenes (beach, sport, snow osv) <-- dette for å rett å slett å slippe å bruke så mange instillinger.

Når jeg har gått igjenom disse krav så har vel egentlig Sony truffet blinken med P10, jeg har også sett på S50 å det er FOR stort og tungt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
hehe jeg har vurdert hvilket kamera jeg skal ha meg siden før somerferien i fjord, da var planen å kjøpe det før ferien (Da var det S30) jeg egentlig nesten hadde bestemt meg før.

Men fikk høre at det kom så mye fint rett etter ferien da så bestemte meg for å vente, når den tid kom så kunne jeg jo like greit vente til i år.

Det jeg kommer til å bruke kameraet til er utflukter, familie turer, generelle innendørs bilde (fester osv)

mine krav:

1. Kameraet skal være LITE, jeg skal gidde å ta det med meg, veit fra tidligere erfaringer at jeg ikke gjør dette hvis jeg ikke får plass til det i en liten lomme.

2. min. 3 x optisk zoom.

3. AF hjelpe lampe for innendørs fotografering

4. Ganske raskt kamera, herav Autofocus osv.

5 Bra bilder selvfølgelig (Noe de fleste kameraer på dagens marked tar)

6 Ferdig scenes (beach, sport, snow osv) <-- dette for å rett å slett å slippe å bruke så mange instillinger.

Når jeg har gått igjenom disse krav så har vel egentlig Sony truffet blinken med P10, jeg har også sett på S50 å det er FOR stort og tungt.

Da er P10 perfekt :D

Lenke til kommentar

Jeg tror at prisguiden til akamera har feil når det gjelder Sony P10 og P12. Det står at ingen av de har hjelpelys, og det står også at P10 har skyvedeksel. Sammenlikner man spesifikasjonene på de to kameraene ser man at de er helt like. Er det virkelig tilfelle?

Til akamera: Vil dere komme med en test av disse kameraene?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har hatt P-10 i noen mnd. nå og veldig fornøyd. Meget hendig størrelse, tar knallfine bilder. En annen ting som har stor betydning er brukervennligheten, der er jeg også veldig godt fornøyd. Det eneste jeg i grunn har å utsette, er at når AF lampa brukes kan kameraet være noe tregt og oforutsigbart.

Alt i alt et veldig bra kjøp...

Lenke til kommentar
Hei, jeg har hatt P-10 i noen mnd. nå og veldig fornøyd. Meget hendig størrelse, tar knallfine bilder. En annen ting som har stor betydning er brukervennligheten, der er jeg også veldig godt fornøyd. Det eneste jeg i grunn har å utsette, er at når AF lampa brukes kan kameraet være noe tregt og oforutsigbart.

Alt i alt et veldig bra kjøp...

Har du mulighet til å vise noen bilder du har tatt med kameraet? Det hadde vært fint.

Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Bildene er vel for store til å sende per mail, og jeg tror ikke det er mye effekt av å pakke et bilde. Hvis du har en hjemmeside kan du jo legge de ut der, men det har du vel ikke siden du spør. Det er sikkert noen andre her som vet hvordan man gjør det. Det kan jo være nyttig til andre ganger å vite hvordan man viser bilder per Internett. Kanskje du kan laste de opp i galleriet her på Akamera.

Lenke til kommentar
Klart det, hvordan gjør vi dette...?

Nå vet jeg hvordan du kan gjøre det. Du kontakter mlwirak (administrator på akamera), og ber han om å opprette en mappe på Sony Cybershot P10 i galleriet her. Da kan du legge ut bilder du har tatt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...