Gå til innhold

Tips: Billig og bra minnekort, 16 GB SDHC 185 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde nettopp med en billig kortleser fra dealextreme. Etter 10 minutter sto det "57 minutes remaining" så jeg avbrøt. Jeg skal få prøvd den i en dugelig minnekortleser senere. Resultatet i går var litt skuffende (ikke nok til at jeg kaller det crap), men jeg har forhåpninger om at det skal oppfylle kravet til Class 10 i hvert fall.

 

PS. Sandisk 16 GB class 4 koster det dobbelte så jeg blir ikke skuffet om Transcend ikke når helt opp til det.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde nettopp med en billig kortleser fra dealextreme. Etter 10 minutter sto det "57 minutes remaining" så jeg avbrøt. Jeg skal få prøvd den i en dugelig minnekortleser senere. Resultatet i går var litt skuffende (ikke nok til at jeg kaller det crap), men jeg har forhåpninger om at det skal oppfylle kravet til Class 10 i hvert fall.

 

PS. Sandisk 16 GB class 4 koster det dobbelte så jeg blir ikke skuffet om Transcend ikke når helt opp til det.

 

Ta en test med overføring fra kamera også,kan være det går raskere en gamle kortlesere.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg testet det akkurat nå med en kortleser som sitter i min splitter ny HP arbeidsstasjon. Her får jeg 19,7 MB/s lesehastighet. Tett oppunder dobbelt så mye som kravet til Class 10. Jeg synes ikke det er dårlig.

 

Skriving tester jeg ikke i denne omgang.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Har hørt mye om forskjellige billigkort og har derfor styrt unna disse, hvor stor feilprosent de har i forhold til kjente merker vet jeg ikke.

men det jeg vet er at jeg kunn har brukt Sandisk & Lexar og det har blitt noen (har vel 6-7 stk i bagen nå) og det jeg vet er at jeg enda ikke har hatt feil på et eneste ett.

men jeg har hatt flere såkalte "billigkort" inne for å berge bilder for andre .

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme kortet kjøpt hos Multicom i Juni. Har fungert utmerket uten noe trøbbel, tatt over 30 000 eksponeringer ingen problem. Fungerer til opptak av 1080p20 på 500D.

 

Det her med at noen minnekortprodusenter har en betydelig mindre feilrate enn andre er mest markedsførings tull fra Lexar og Sandisk.

 

Riktignok om du kjøper et no name kort på Ebay eller liggende kan det være kopi, men et såpass kjent merke som Transcend er fullt til å stole på.

 

Har fortsatt Twinmos CF kort som fungerer utmerket på 5 året nå.

 

Transcend 16gb class 10 kortet døde nå i November, har byttet til Sandisk.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har en drøss med Trancend SDHC 16GB klasse 6 kort. Har brukt de i noen år. Fungerer helt greit. Både til video og bilder. Ingen feil på de så langt.

 

Da kom det første kortet med feil på. Trancend SDHC 16GB klasse 6 kort. Det er helt dødt. Om det går an å få liv i det, vet jeg ikke. Har prøvd det på flere PCer og apparater, men ingen respons. Nå er det fortsatt garanti på det, så får vel sende det inn. Har heldigvis ikke mistet noe viktige data.

Men kansje en påminnelse til å gå over til litt sikrere kort. Om det finnes noe program/utstyr som kan reparere kortet/hente ut data vet jeg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Av egen erfaring, kjøper man original Sandisk eller Lexar er man trygg. Finnes mye uoriginalt på ebay, styr unna. Pris henger ofte sammen med kvalitet, selger noen sandisk kort som er for billig til å være sant så er sannsynligheten stor for at det ikke virkelig er sandisk-kort.

Lenke til kommentar

Mitt fungerer i hvert fall fint fortsatt.

 

Men apropos bump av denne tråden så har prisene falt litt siden sist og valutakursen er mer i vår favør så nå kan vi gjøre ennå bedre kjøp enn da tråden ble startet.

 

SanDisk 4GB SD Card (SDHC) - Class 4 60 kr inkludert frakt

Lexar 8GB SD Card (SDHC) - Class 2 96 kr inkludert frakt

SanDisk 16GB SD Card (SDHC) - Class 4 157 kr inkludert frakt

Sandisk 8GB Extreme SD Card (SDHC) 20MB/s - Class 6 183 kr inkludert frakt

Kingston 16GB Ultimate X SD Card (SDHC) 100X - Class 10 G2 210 kr inkludert frakt

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Men kansje en påminnelse til å gå over til litt sikrere kort. Om det finnes noe program/utstyr som kan reparere kortet/hente ut data vet jeg ikke.

 

Du kan prøve og se om de har et recovery-program på hjemmesidene deres, Sandisk har et greit program kanskje det fungerer på andre ?

 

Kortet som gikk fløyten hadde ikke data i seg, så det er ingen skade skjedd. Men hvis det gjentar seg med et annet kort, så kan jeg jo prøve på det. Hva som har skjedd med kortet vet jeg ikke, men det er helt dødt. Vet heller ikke om det går an å få liv i sånt igjen. Det var jo ikke så dyrt, så ingen stor skade skjedd.

Nå har jeg derimot kjøpt meg Sandisk kort, så håper det holder bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...