Meowen Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Vil det være mulig å gå s1 og s2 matte på vgs, for deretter å ta oppigjen r2-matte som privatist? Har fått varierende tilbakemeldinger fra folk som skal ha greie på dette. Er det noen her som har gjort det på denne måten? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Ja det er mulig det. Eller hva mener du? Jeg tar r-matte og har bare p i fra før. Lenke til kommentar
Meowen Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Har ikke r1, men har hørt s1/2 skal tilsvare det. Er det da mulig å gå rett på r2? Går ut i fra at du tarbåde r1 og r2 Lenke til kommentar
blured Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Det er nok ikke mulig. S1 og S2 kan ikke være på samme vitnemål som R1 eller R2. Har derimot lest tidligere at når du har S1 og S2 og tar opp R2, så kan det legges til som vedlegg for å dokumentere at faget er bestått. Lenke til kommentar
Meowen Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Har lest det jeg også, men ønsker å få det bekreftet. Har en lærer som sier det ikke går, men har hørt om folk som har gjort det. Han mener jeg ikke får lov å ta eksamen uten å ha r1 først.. Endret 24. september 2010 av Meowen Lenke til kommentar
redsox Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg har ringt til samordna angående dette for noen uker siden- Da fikk jeg beskjed om at R-2 karakteren ble lagt til som vedlegg. Det er bare å ringe dem hvis du ennå er usikker... Lenke til kommentar
operg Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Uansett har du jo muligheten til å ta eksamen i både R1 og R2, og erstatte S1 og S2 på vitnemålet med disse. Hvis du klarer å ta eksamen i R2 skal vel R1 også gå greit, ulempen er bare de 400 kronene det koster. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Uansett har du jo muligheten til å ta eksamen i både R1 og R2, og erstatte S1 og S2 på vitnemålet med disse. Hvis du klarer å ta eksamen i R2 skal vel R1 også gå greit, ulempen er bare de 400 kronene det koster. Ja, dette er også mulig! Men bare så lenge TS ikke skal begynne å studere fra neste høst av. R1 og R2 eksamen holdes på samme dag, og tidsfristen til oppmelding til høsteksamen er ute. Lenke til kommentar
Meowen Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Tenkte å studere fra neste høst ja.. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Jeg har valgt S-matte og går nå S1. Er det noen som vet om det er mulig å gå opp som privatist i R1 for så å ta R2 til neste år istedenfor S2? Endret 26. september 2010 av DandyVers Lenke til kommentar
redsox Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg har valgt S-matte og går nå S1. Er det noen som vet om det er mulig å gå opp som privatist i R1 for så å ta R2 til neste år istedenfor S2? Ja, hvorfor skulle ikke det være mulig? Men da er det R1 og R2 karakterene dine som går på vitnemålet. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Ja, det er det jeg vil. Men jeg har altså ikke låst med til å ha S-matte nå da? Lenke til kommentar
redsox Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Nei, du har ikke låst deg. Men det kan vær at skolen vil at du skal ta r1 før r2, så du burde kanskje ta eksamen i r1 til våren. Endret 26. september 2010 av redsox Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg kan jo eventuelt bytte over til R1 allerede nå? Jeg får spørre på skolen på Mandag. Lenke til kommentar
treant Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Ser ikke noe problem i det, om du i vg2 velger S1+x+x+x og i vg3 S2+R2+x så slipper du "unna" med et nytt programfag det 3 året. Siden du kommer sterk ut etter å ha hatt R2 for å samtidig bygge på S2 som er R1(S1+S2). men det spørs, men burde det gå ann siden for å ta R2 så kreves det R1, så du kan jo eventuelt ta sommer eksamen i R2 og spørre om du kan være med i R2 undervisninga og få timene gjeldene på vitnemålet? Lenke til kommentar
operg Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Ser ikke noe problem i det, om du i vg2 velger S1+x+x+x og i vg3 S2+R2+x så slipper du "unna" med et nytt programfag det 3 året. Siden du kommer sterk ut etter å ha hatt R2 for å samtidig bygge på S2 som er R1(S1+S2). Det går selvsagt ikke å ta S2+R2 tredje året og dermed slippe unna ett programfag, fordi det må være tre programfag på vitnemålet fra VG3, og S2 og R2 kan ikke være på samme vitnemål. Lenke til kommentar
treant Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 men han har jo r1 kompetanse om han tar s1+s2. Det er da ikke riktig å være "låst" til s matten om han senere bestemmer seg for å velge et studie som krever r1+r2? må da gå ann som privatist da, og kunne velge r2 senere og ta opp det. Det uten å "velge" bort et vg3 program så klart. Men antall timer blir da feil, så det blir et dilemma. Lenke til kommentar
operg Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Ja, men da må du FJERNE S1/S2 fra vitnemålet. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Da tror jeg at jeg forstår. Jeg må altså ta opp R1 som privatist i vår før jeg begynner i VG3 for å kunne velge R2 når jeg begynner i VG3. Eventuelt må jeg bytte over til R1 nå om det er mulig. Takk! Lenke til kommentar
Meowen Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Litt gammel tråd dette her, men skriver dette om noen andre lurer på dette : Jeg tok S1 og S2 på vgs, og gikk deretter direkte på R2 som privatist. En rektor ved en privatskole(!) mente dette ikke var mulig, og at jeg ikke kom til å få grunnlag til å kunne søke på ingeniør-studier, men hun tok feil. R2-karakteren sendte jeg til høyskolen som et tillegg til vitnemålet, og det var ikke noe problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå