Gå til innhold

[Løst] hvordan legge inn sata driver til windows installasjon på annen partisjon?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har klonet min skole pc harddisk for ville heller ha skole brukern på en bærbare pc som jeg har hjemme siden den er mye raskere. Klonet den og la den inn på en tom partisjon som jeg lagde på den "raske" pc'n hjemme som allerede har windows 7 installert. Så da blir det jo dualboot med windows 7 og windows 7 xD

Men problemet er at på den "raske" pc'n så får jeg bluescrren 0x0000007b error hver gang jeg prøver å starte opp skole windowsen. Den begynne å loade men så stopper det hver gang. tror det har noe med sata driveren å gjøre.

Men hvordan kan jeg få lagt inn sata driver på den partisjonen med windows som ikke fungerer? kan jeg legge det inn manuelt inni windows når jeg er på den partisjonen som fungerer?

Eller veit noen om det kan være noe annet enn sata driver som trengs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klonet skole partisjonen og la den inn på en partisjon på en annen harddisk ja og da fikk jeg dualboot. Har drivi på i tre dager nå og prøvd absolutt alt mulig men fikk det bare ikke det, men til slutt i går fikk jeg det til!! :D

Startet harddisken i den pc'n som fungerer og måtte inn i registere og aktivere msachi faktisk xD måtte bytte verdien til 0 og deretter enable achi support i bios på den andre pc'n som ikke fungerte og da startet den opp helt fint :D

Var bare tilfeldig at jeg så en guide om det med msachi på nettet men funket tydeligvis! :)

så problemet løst ;)

hvordan aktivere msahci

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...