Gå til innhold

Er multiplayer sosialt?

Anbefalte innlegg

Jeg tror det. Det sitter mennesker i hele verden og kommuniserer med hverandre, samarbeider og har det gøy. Grensene for alt av religioner og andre hindre er visket ut. Alle er med på det samme med det samme målet.

Når SWG kommer blir det interessant å se hvordan det blir siden spillet skal presentere noe nytt og større.

Man skulle gjort en sosiologisk utredning av fenomenet MP. Da tror jeg at man hadde funnet mye fellesskap på kryss og tvers, uavhengig av status, farge og bosted.

Selv om man sitter alene foran pc`en, samarbeider man med hele verden. Det hadde jeg aldri trodd for 10 år siden :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SWG, hva er det?

Tanken har også slått meg. Finnes det noe mer sosialt enn multiplayerspill? Men samtidig usosialt fordi man sitter vendt mot en skjerm i en annen verden. Hvorfor skal det f.eks være mer sosialt å spille fotball? Eller sjakk? Det finnes onlinespill med nærmest ubegrenst antall spillere. Vi kommuniserer, ler og kjefter. Og som du nevner er det uavhengig av religion, hudfarge etc. Ikke minst er onlinespill og spill generelt mye bedre enn å sitte 100 passivt forran et tv-aparat.

Lenke til kommentar
SWG, hva er det?

Jeg har litt lyst til å le, men finner ut at alle ikke er like interessert i sjangeren som jeg. Uansett, det er Star Wars Galaxies, et MMORPG (Massive Multiplayer Online Role-Playing Game) som finner sted i Star Wars-universet.

Lenke til kommentar
lol, kanskje jeg prøver det en gang. World War II Online blir vel innenfor denne sjangeren, med mulighet for 50.000 spillere 8)

Ja, men tror ikke det er noen grunn til å ta på solbrillene. Eter hva jeg har sett, så har ikke det spillet fått noe annet enn dårlig kritikk.

Lenke til kommentar

Har sagt opp abonnementet for lengst. Men det skal visst være modernisert noe. Ideen er god, men produsenten har ikke klart å sette den ut i live.

Kan du gi meg en god grunn til å prøve disse gigantiske Star Wars-greiene?

Lenke til kommentar
Kan du gi meg en god grunn til å prøve disse gigantiske Star Wars-greiene?

Nei, egentlig ikke. Jeg har hørt masse dårlig om det spillet, egentlig, men det ser og høres derimot helt fantastisk ut. Jeg skal i hvert fall vente til omtalene kommer, for å se, men jeg er for øyeblikket veldig, veldig usikker. Liker du fantasy, så er det nok av andre spill som absolutt vil bli vært en kikk når de lanseres, som Middle-Earth Online, EverQuest II, Ryzom, Horizons, World of Warcraft og mange, mange flere. Les litt rundt, du, så finner du sikker ett som vil passe deg best. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...