Raixon Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Eg og nokon kompiser fikser opp en atv. eg har ansvaret for elnettet, og har fått tut og alt av lys til å fungere. men startmotoren er eit prbolem, eg får strømm til releet og det berre klikker, det dreie ikkje rundt startmotoren. det er ledning direkte frå batteriet til releet så er det ein ledning frå releete til startmotoen og en tilbake inn i elnette, er det noko som mangler? kvifor klikker det? takker for svar:) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Sjekk at det er god kontakt på ledningen fra batteriet. Vanlig feilkilde er oksydering av batteripolen. Lenke til kommentar
Raixon Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Sjekk at det er god kontakt på ledningen fra batteriet. Vanlig feilkilde er oksydering av batteripolen. Mener at det skal vere kontakt, men skal alltids sjekke igjen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Saken er at det må være god kontakt. Oksydbelegget gir kontakt nok til at det strøm til å slå inn releet, men starteren trekker svært mye strøm, da blir spenningsfallet i den dårlige kontakten mye større. Lenke til kommentar
Raixon Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Det var kontakt Men etter å fiklet med ledninger og styr i 1-2 timer så fikk eg det til:) nå funker starteren flott:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå