Tjohei Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Dette er kanskje et lamt spørsmål, men... Må man bruke strøm fra veggen til eksterne cd-rw? Eller kan brennern klare seg med strømmen den får fra USB/FireWire porten? Jeg tenker spesielt på bærbart bruk. Det er litt teit å kunne bruke batterier på den bærbare pc'en, og så må man finne en strømkontakt for å få lest en cd... Lenke til kommentar
hagen48 Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hei. Allle eksterne brennere må ha ekstern størm tilkobling. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Da er det litt teit når de markedsfører slik: "Use anywhere, anytime". Du kan for eksempel ikke bruke'n på bussen... Hva med CardBus modellene? Gjelder det dem også? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Dette er kanskje et lamt spørsmål, men... Må man bruke strøm fra veggen til eksterne cd-rw? Eller kan brennern klare seg med strømmen den får fra USB/FireWire porten? Jeg tenker spesielt på bærbart bruk. Det er litt teit å kunne bruke batterier på den bærbare pc'en, og så må man finne en strømkontakt for å få lest en cd... Det kommer helt an på hva du mener. - De fleste eksterne brenner klarer seg med den strømmen man får gjennom FireWire porten, men skal du bruke USB må du nok ha strøm, - men hvis du kjøper spesielle enheter beregnet på bærbare så kommer disse ofte med oppladbart batteri innebygget (f.eks enkelte av freecom modellene) EDIT: Men OBS! - De fleste bærbare klarer ikke å levere strøm gjennom FW porten til dette Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Det jeg vil ha er muligheten til å sitte på bussen med én kabel ned i sekken der den eksterne cd-rw ligger. Og når jeg sitter et sted jeg kan bruke strøm fra veggen så bruker jeg det, til både den bærbare og til cd-rw'en. Men da må jeg ha en med batterier? Bah... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Hva med denne: http://www.archos.com/products/prw_500268_specs.html Den har også en storebror, men den er 100 euro dyrere... Denne har batterier den også, men den lades via USB, slik at du aldri trenger AC (i teorien). Det er vel ingen som har erfaring med denne, vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå