Gå til innhold

Strøm til ekstern cd-rw?

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et lamt spørsmål, men...

Må man bruke strøm fra veggen til eksterne cd-rw? Eller kan brennern klare seg med strømmen den får fra USB/FireWire porten?

Jeg tenker spesielt på bærbart bruk. Det er litt teit å kunne bruke batterier på den bærbare pc'en, og så må man finne en strømkontakt for å få lest en cd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er kanskje et lamt spørsmål, men...

Må man bruke strøm fra veggen til eksterne cd-rw? Eller kan brennern klare seg med strømmen den får fra USB/FireWire porten?

Jeg tenker spesielt på bærbart bruk. Det er litt teit å kunne bruke batterier på den bærbare pc'en, og så må man finne en strømkontakt for å få lest en cd...

Det kommer helt an på hva du mener. - De fleste eksterne brenner klarer seg med den strømmen man får gjennom FireWire porten, men skal du bruke USB må du nok ha strøm, - men hvis du kjøper spesielle enheter beregnet på bærbare så kommer disse ofte med oppladbart batteri innebygget (f.eks enkelte av freecom modellene)

EDIT: Men OBS! - De fleste bærbare klarer ikke å levere strøm gjennom FW porten til dette :)

Lenke til kommentar

Det jeg vil ha er muligheten til å sitte på bussen med én kabel ned i sekken der den eksterne cd-rw ligger. Og når jeg sitter et sted jeg kan bruke strøm fra veggen så bruker jeg det, til både den bærbare og til cd-rw'en.

Men da må jeg ha en med batterier? Bah...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...