Geir Willy Haugen Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Filmformatet er tydeligvis ikke dødt, og Fujifilm utvikler et mellomformats vidvinkelkamera. Les mer Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg sliter litt med å se målgruppen for dette kameraet. Etter min mening vil de fleste proffer og entusiaster velge et system med utskiftbare objektiver, f.eks. Mamiya 6/7 eller sjaktsøker-varianter som Hasselblad. Jeg vil tro at det største markedet ligger i de nyfrelste som vil oppgradere fra Lomo-nivå, og de nostalgiske som vil skyte film av og til uten å måtte tømme lommeboka fullstendig? Hvis prisen ender på godt over 10.000 kr havner dette i et mellomsjikt som i hvert fall ikke jeg klarer å identifisere... Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Vel, Fuji HAR allerede et marked for dette kameraet - er mange som vil ha kompakte hus med fastobjektiv og mellomformatfilm, og ikke nødvendigvis trenger mer enn ett objektiv. Tror ikke Fuji vil ha problemer med å selge dette, men veldig mange tusen kamera tror jeg nok ikke vil bli solgt (eller produsert for den del). Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) De fleste proffer vil vel uansett velge helt annet utstyr.. Entusiastene, som det er mange av, derimot trenger overhode ikke ha noen rasjonelle begrunnelser for sitt utstyrsvalg- Og det har de sjelden heller. Mao. er det et solid marked for kamera som får entusiaster og amatører til å føle seg interessante, og som bedre fotografer enn de i virkeligheten er. (..og det er meningen at de aller fleste av oss skal føle seg truffet av siste setning) Endret 24. september 2010 av silverhalide Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) (..og det er meningen at de aller fleste av oss skal føle seg truffet av siste setning) Og lignende uinteressante utsagn kan sies om de fleste entusiaster innenfor en hvilken som helst type hobby som krever en eller annen form for utstyr. (Men ja jeg føler meg definitivt truffet.) Edit: leif Endret 24. september 2010 av arnold_layne Lenke til kommentar
tvister Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Moro at Fuji fortsatt ser på film som et interresant marked, så da er de bare å håpe på at det dukker opp et kamera som kjører gode gamle 6x9. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Friste, men eg ahr knapt peng å leva for no for tida. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg