AK47 Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg har lyst til å kjøpe meg et strategispill og står mellom to valg: Rise of Nations eller Blitzkrieg. Er det noen som har prøvd begge og kan komme med en anbefaling? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg vet om en del spillsider som har prøvd begge. Sjekker du ut dem, og leser det som er skrevet, så tror jeg kanskje du selv vil finne ut hva du vil ha: For eksempel så har Joachim Froholt prøvd begge, og du har 9 sider med hans meninger om dem her (ganske bra, hva?): Gamer.no - Rise of Nations (karakter: 5/6) Gamer.no - Blitzkrieg (karakter: 5/6) IGN - Rise of Nations (karakter: 8.2/10.0) IGN - Blitzkrieg (karakter: 8.2/10.0) GameSpot - Rise of Nations (karakter: 9.3/10.0) GameSpot - Blitzkrieg (karakter: 7.1) Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Rise of Nations minner veldig om Empire of earth og Blitzkrieg om Sudden Strike. Jeg digger begge, men holder foreløpig en knapp på Blitzkrieg etter å ha lest omtalene. Virker spennende med forsyninger, forskjellige typer ammunisjon osv. Savner egentlig et skikkelig god gammeldags nyutviklet turbasert strategispill hvor man kan tenke ut og planlegge neste trekk. Heart of Iron traff liksom ikke helt... Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Rise of Nations minner veldig om Empire of earth og Blitzkrieg om Sudden Strike. Jeg digger begge, men holder foreløpig en knapp på Blitzkrieg etter å ha lest omtalene. Virker spennende med forsyninger, forskjellige typer ammunisjon osv. Savner egentlig et skikkelig god gammeldags nyutviklet turbasert strategispill hvor man kan tenke ut og planlegge neste trekk. Heart of Iron traff liksom ikke helt... Om du vil like RoN eller Blitzkrieg best kommer veldig an på hva du ønsker deg fra et sanntidsstrategispill. Begge er utrolig gode, og jeg vet faktisk ikke helt hvilket jeg foretrekker. Tror nok kanskje RoN vil appellere til flest (i og med at Blitzkrieg dropper alt som har med produksjon, forskning og økonomi å gjøre), men hvis du liker Sudden Strike kommer du nok helt klart til å like Blitzkrieg. Forresten: Det finnes demoer av begge spillene. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hva med å kjøpe begge? Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg vet om en del spillsider som har prøvd begge. Sjekker du ut dem, og leser det som er skrevet, så tror jeg kanskje du selv vil finne ut hva du vil ha: For eksempel så har Joachim Froholt prøvd begge, og du har 9 sider med hans meninger om dem her (ganske bra, hva?) Jau, må si det Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Har testa begge, men det kommer veldig ann på hva du liker i grunn. Anbefaler deg å teste demoene om du ikke har gjort det. Begge spillene er mer eller mindre nyskapende. Det er på en måte et nytt Age of Empire, men det har blitt gjort så mange nye forbedringer, men i mine øyne så blir spillet fort repeterende. Det er på en måte ingen campaign. Det eneste man skal gjøre er å ødelegge fiendens hovedstad i løpet av 90min/120min. Så er man ferdig med det brettet. Neste er akkurat det samme. Blitzkrieg er som det står i samtlige reviews som jeg har lest, er det virkelige Sudden Strike 2. Om du er fan av realistiske strategi-spill, og enda bedre fan av ww2-spill så er dette definitivt spillet for deg. MEN.. om du liker C&C serien så bør du kanskje tenke en gang til. Her kan f.eks ikke 30 mann drepe en Tiger. De kan ødelegge beltene men de kan ikke sprenge den helt. Akkurat som det er i virkeligheten. En annen ting er at armor-realismen. 50 T-26 kan ikke ødelegge en Tiger, forutsatt at de møter head-on. Frontal-armoren til Tiger'n er altfor sterk. Så jeg ville absolutt holdt en knapp på Blitzkrieg Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hva med å kjøpe begge? Kanskje det var en grunn til at han spurte? Anyhow, det kommer vel veldig an på hva slags strategi en liker, Blitzkrieg legger vel litt mer trykk på grundig, gjennomført strategi der RoN legger trykk på kjapp, funksjonell action-strategi? Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Beklager min fraværendhet, men jeg har kjøpt Blitzkrieg Rått for oss stragegientuaster med litt historieinteresse og sansen for noe realisme. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 hey! jeg så etter et nytt strategi (hvorfor kaller dem det det, når de fleste handler om taktikk og ikke strategi? ) spill! Blitzkrieg virker ypperlig! takk for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå