MrSnow Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Driver med musikkproduksjon og viktigst for meg er å kunne klippe/lime/kopiere/osv lett, raskt og veldig presist, mulighet for å mastere EQ og få lyden på hele sangen dobbelt så høyt uten at det går over streken. Lyden på min musikk blir alltid lavere enn på mainstream musikk. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Forsøk deg med Cubase 5 med waves plugin. Da har du mange muligheter og kan også prøve deg forsiktig på mastring om du vil. Ellers kan du gå for pro-tools om du har hardwaren til det. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Det er det samme hvilken EQ du bruker egentlig. EQ er en kunst, sånt må bare øves på. 3 Lenke til kommentar
MrSnow Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Jeg kan EQ halvveis, men på gratis- og billigprogrammer er det ikke langt den kan skrus opp før lyden blir "rød". Har prøvd Ozone plug-in som koster langt over tusen, og har klart å doble lydstyrken uten styr. Tingen er at jeg lever på budsjett, så prisen kan ikke overstige 500-600.. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Det er det samme hvilken EQ du bruker egentlig. EQ er en kunst, sånt må bare øves på. Stemmer det. Siden du er ute etter det mest profesjonelle så er Cubase produktene det beste på markedet fortiden. 1 Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Husk at ting som teller når det gjelder lydstyrke, er bl.a. kompresjon og limiter. Dette blir flittig brukt i industrien. 1 Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg bruker Paragraphic Equalizer (i FL følger dette med) på de individuelle intrumenter for å fjerne/fremheve de frekvensene som er viktige. Deretter slenger jeg på Izotope Ozone 4 på hele skiten, ofte bare med en god del kompresjon. Har fått bra feedback på mastering på denne måten ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå