colakork Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg prøver å sette opp en Half-Life: Counter-Strike server. Jeg har forwardet port 27015, installert hlds, admin mod og noe mer, men når jeg starter opp serveren ser alt bra ut, men det er ingen som finner meg når de skriver inn ipen og porten. Er det noe jeg har glemt? Her er snarveiskommandoen: -game cstrike -heapsize 80000 +exec server.cfg +port 27015 +ip 10.0.0.10 +maxplayers 6 +map de_dust Si ifra hvis dere trenger flere detaljer. Mvh colakork Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Nå bruker jeg ikke snarveikommando til cs, men er vel din eksterne port du skal ha der, ikke din interne? Og tror Cs også bruker port 27005 og 27010 eller noe til et eller annet. Når jeg skal sette opp cs server bare forwarder jeg bare alle portene fra 27000 til 27020. Da funker det (med NGT). Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg prøver å sette opp en Half-Life: Counter-Strike server. Jeg har forwardet port 27015, installert hlds, admin mod og noe mer, men når jeg starter opp serveren ser alt bra ut, men det er ingen som finner meg når de skriver inn ipen og porten. Er det noe jeg har glemt? Her er snarveiskommandoen: -game cstrike -heapsize 80000 +exec server.cfg +port 27015 +ip 10.0.0.10 +maxplayers 6 +map de_dust Si ifra hvis dere trenger flere detaljer. Mvh colakork lan-ip gjør seg dårlig på internett, prøv og connect til din eksterne ip. skal du bruke heapsize bør du sette den til minimum 2/3 av det totale minnet istedetfor "+exec server.cfg" kan du sette "+servercfgile server.cfg", men dette er da oxo ganske unødvendig da den executes automatisk ved kjøring av hlds. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Nå bruker jeg ikke snarveikommando til cs, men er vel din eksterne port du skal ha der, ikke din interne?Og tror Cs også bruker port 27005 og 27010 eller noe til et eller annet. Når jeg skal sette opp cs server bare forwarder jeg bare alle portene fra 27000 til 27020. Da funker det (med NGT). Jeg vil helst slippe å forwarde unødvendig mange porter, men det er også en ting jeg ikke skjønner. Bruker jeg den interne porten? Jeg vet desverre ikke hva dette betyr(er litt nybegynner på port forwarding og slikt). Hvordan bruker jeg den eksterne porten da? Lenke til kommentar
colakork Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg prøver å sette opp en Half-Life: Counter-Strike server. Jeg har forwardet port 27015, installert hlds, admin mod og noe mer, men når jeg starter opp serveren ser alt bra ut, men det er ingen som finner meg når de skriver inn ipen og porten. Er det noe jeg har glemt? Her er snarveiskommandoen: -game cstrike -heapsize 80000 +exec server.cfg +port 27015 +ip 10.0.0.10 +maxplayers 6 +map de_dust Si ifra hvis dere trenger flere detaljer. Mvh colakork lan-ip gjør seg dårlig på internett, prøv og connect til din eksterne ip. skal du bruke heapsize bør du sette den til minimum 2/3 av det totale minnet istedetfor "+exec server.cfg" kan du sette "+servercfgile server.cfg", men dette er da oxo ganske unødvendig da den executes automatisk ved kjøring av hlds. Heapsize hadde jeg på 80000 nå pga jeg skulle egentlig ha den i en maskin med mindre ram og dårligere cpu. Forandrer det asap. Hva mener du med connect til din eksterne ip= Selvfølgelig connecter jeg til min 80.202.*.* ip adresse når jeg skal teste den. Mener du at jeg skal skifte +ip 10.0.0.10 til +ip 80.202.*.*? Er litt forvirret her. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Du skriver; ip 10.0.0.10 Det er en lokal IP. For å bruke en ekstern IP skriver du vel bare inn din eksterne IP her. Den kan du finne f.eks her. Om den er nede (er det en gang i blandt) så kan du teste denne. IP en du skal ha er det tallet bak "REMOTE_ADDR". Jeg skrev noe genrelt om NGT og NAT (port forwarding) her, om du er interesert. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 dropp IP og port i shortcut med mindre du skal kjøre flere servere på samme maskin, da må porter deles ut ved å force en server til port 27015 gjør du i praksis ingenting HL ikke mekker selv Lenke til kommentar
colakork Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 dropp IP og port i shortcut med mindre du skal kjøre flere servere på samme maskin, da må porter deles ut ved å force en server til port 27015 gjør du i praksis ingenting HL ikke mekker selv Ok. Jeg har aldri hatt noen problemer med å finne min egen ip heller www.whatismyip.com er et utmerket sted og finne den på, også er jo også www.whatismyipaddress.com bra Men er det slikt at jeg trenger å forwarde port 27005 og port 27010 til min pc? Eller er dette unødvendig? Jeg vet forskjellene mellom intern ip og ekstern ip. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 nå vet ikke jeg hva slags router du har, men slik jeg ser det er det unødvendig å åpne andre porter enn 27015 (det du mente?), med mindre du da skal ha flere servere. 27005 er default-clientport i HL, om man bruker router eller inet-deling blir denne forandret, men uansett, kun server-port som må åpnes Lenke til kommentar
colakork Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg bruker Cisco 677 ruteren fra nextgentel. Jeg får fortsatt at jeg ikke kan connecte til serveren. Hm. Jeg tror jeg reinstallerer hlds hvis dere ikke vet hva jeg kunne prøvd. Det kan jo hende den fungerer uten adminmod, men det ville vært rart, pga inne i vinduet ser jeg "L 06/25/2003 - 17:16:48: World triggered "Round_Start" " og mange andre meldinger. Jeg vet ærlig talt ikke hva som er galt. Any clues? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Er nå ganske sikker på at cs bruker disse portene; 27005, 27010, 27011, 27015 De ville jeg forwardet. Om du leser det greiene jeg skrev i innlegget jeg linket til tror jeg kasnje du bør forstå litt om forskjellen mellom Intern og ekstern IP. Om det ikke funker da så prøv uten adminmod, og om det da funker må du finne ut hvilken porter adminmod bruker. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Er nå ganske sikker på at cs bruker disse portene; 27005, 27010, 27011, 27015 De ville jeg forwardet. Om du leser det greiene jeg skrev i innlegget jeg linket til tror jeg kasnje du bør forstå litt om forskjellen mellom Intern og ekstern IP. Om det ikke funker da så prøv uten adminmod, og om det da funker må du finne ut hvilken porter adminmod bruker. Ok. Dette prøver jeg. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Ser vist ut til at dette ikke hjalp. Prøver da å reinstallere hlds.. Replier her om det heller ikke fungerer.. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Nå har jeg reinstallert HLDS, forwardet port 27005, 27010, 27011 og 27015 til min pc. Det fungerer fortsatt ikke. Any clues? Kan noen gi meg en anbefalt kommandolinje? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Når du forwarder porter, skriver du write, og så reboot? Det er VIKTIG. Etter du gjør det, må du ta ut og inn strømmen til ruteren. (Det måtte jeg og har samma ruter) CS-serveren min går nå strøkent, og har blitt veldig populær (uheldigvis for litt for mange svensker.) Den har Psychostats, statsme, PTB samt et par andre Adminmod plugins. http://csburken.no-ip.org Kjører på NGT Charlie. Klientene har et gjenommsnott på ca. 50-60 i ping, så lenge jeg ikke laster ned Den har gått nesten 24 / 7 siden tidlig i høst. Du må også sjekke at det ikke står på noe firewall, og hvis du absolutt må ha firewallen på, må du åpne for CS-serveren i TCP OG UDP. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Half Life ServerTCP porter: 27015 UDP porter: 27015 Skal i utgangspunktet fungere... men sjekk http://server.counter-strike.net. der har de i hvertfall steg-for-steg guide Lenke til kommentar
colakork Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Når du forwarder porter, skriver du write, og så reboot? Det er VIKTIG. Etter du gjør det, må du ta ut og inn strømmen til ruteren. (Det måtte jeg og har samma ruter) CS-serveren min går nå strøkent, og har blitt veldig populær (uheldigvis for litt for mange svensker.) Den har Psychostats, statsme, PTB samt et par andre Adminmod plugins. http://csburken.no-ip.org Kjører på NGT Charlie. Klientene har et gjenommsnott på ca. 50-60 i ping, så lenge jeg ikke laster ned Den har gått nesten 24 / 7 siden tidlig i høst. Du må også sjekke at det ikke står på noe firewall, og hvis du absolutt må ha firewallen på, må du åpne for CS-serveren i TCP OG UDP. Jeg har brukt programmet til ngt (http://www.broadpark.no:8080/servlet/ccu/login) som forenkler jobben slik at en nybegynner(som meg..) kan klare det. Men jeg har ikke restartet ruteren osv etter dette. Jeg har forwardet port 27005, 27010, 27011 og 27015 i TCP og UDP. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Trodde du måtte ha netopia for å bruke den "brukervennlige" skiten der...? Lenke til kommentar
colakork Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Trodde du måtte ha netopia for å bruke den "brukervennlige" skiten der...? Hvis du leser det så er den for cisco 677 ruterne.. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg renger med at du har enten en Windows versjon basert på XP eller Win2k. -Trykk start-kjør skriv "CMD" så skriver du Ipconfig der. Så ser du at IP en er 10.0.0.2 Om den ikke er det så går du til en annen PC på nettverket ditt. Du _MÅ_ sitte på den Pc en som får opp ip som 10.0.0.2. -Så går du til den Pc'en som du skal ha CS serveren på. Om det er samme så kan du hoppe over dette steget. Så gjør du det samme (start-kjør-cmd-ipcongif) og finner IP en til den pc'en. -Så går du tillbake til den Pc'en med IP 10.0.0.2 -Så trykker du på startmenyen-kjør så skriver du telnet 10.0.0.1 Dette _må_ gjøres fra 10.0.0.2. -Da vil du få opp denne User Access Verification Login: Der skriver du passordet ditt. Det samme som du brukte på den siden du hadde. Så trykker du enter -Så skriver du " enable ". Så må du skrive samme passord om igjenn. Det vil da se slik ut; cbos>enable Password: [ditt passord] Du vil da stå med denne; cbos# Der skal vi inn med dette formatet; set nat entry add [lokal IP] [port] [ekstern IP] [port] [tcp/udp] Lokal IP er den IP en som Cs-server-Pc'en hadde. Portene er 27000-27020 (vi tar alle nå). Ekstern IP er 0.0.0.0 portene er 27000-27020 igjenn. Tcp/udp, her skal vi tillate begge. Men vi kan bare legge til en av de om gangen. Derfor skriver vi TCP først. Så legger vi til hele rekken om igjenn, bare med UDP den gangen. Da har vi tillatt både for UDP og TCP. Husk dette må gjøres fra 10.0.0.2 Om Cs serveren stod på Lokal IP 10.0.0.10 (for eksempel) skal vi skrive slik; set nat entry add 10.0.0.10 2700-27020 0.0.0.0 2700-27020 tcp for å enable Tcp. Så skriver vi det en gang till med Udp for å enable det; set nat entry add 10.0.0.10 2700-27020 0.0.0.0 2700-27020 udp Og det var det. Lite tips; Du kan lime inn i konsolen. Bare kopier det du skal lime inn. Så i konsolen så høyreklikker du, da limes det inn. En annen liten ting. Om du har XP er det en innebygd brannmur, slå den av. Har ikke erfaring med den, men tror den kan skape litt trøbbel. Det kan du gjøre på egenskaper for tillkoblingen. Win2k har ikke den så der er ikke det et problem. Lykke till. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå