Gå til innhold

Stille, men kraftig Hjemme/Kontor PC til ca. 10.000

Anbefalte innlegg

Er hovedsakelig på jakt etter en kraftig, men samtidig stille PC som skal stå på ett hjemmekontor. Stuen ligger vegg-i-vegg så ønsker derfor også en PC som spiller 1080p smertefritt via HDMI ut. Trenger også god prosessorkraft siden jeg skal kjøre en del "tunge" programmer.

Har sett på denne pakken ifra Dustin, men ønsker å gjøre ett par endringer som å bytte disken til en 1.5 GB WD Green Power og oppgradere minne til 8gb.

Komponentene jeg er usikker på er grafikkortet, kabinettet og strømforsyningen. Finnes det bedre alternativer? Lurte litt på kabinettet til Fractal Design (trenger vel kanskje også noen ekstra vifter da?) og grafikkort ifra en annen produsent (har dårlige erfaringer med Gigabyte tidligere). Stusset også litt på prisene siden 465 kortene noen steder er billigere enn 460 kortene ifra samme produsent. Har forstått det slik at 465 kortene er GF100, mens 460 er GF104. Ser at 465 utvikler en del ekstra varme, men vil det bli ett problem med dette oppsettet? PC'en skal ikke overklokkes, og det er det samme hvilken butikk jeg bestiller ifra (Så lenge de er konkuransedyktige på pris og kan levere alle komponentene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...