Qwseyvnd Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 Hei. Hvor mange pin rundt BIOS-chip må en ha... Må en ha minst 3 på venstre, høyre, nord, sør ? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 Det kommer helt an på hvilken sokkel og pakke (kapsel) som er brukt for bios chip'en på det aktuelle hovedkortet. Det kan variere fra produsent til produsent, og fra produkt til produkt. Les guiden om de forskjellige IC-pakkene som er sticky øverst i forumet her. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 Kommer vel helt ann på chippen det. Teoretisk sett er vel det minste antallet som er mulig 5. Uten at jeg vet om noen produsenter bruker dette. Forsyningsspenning Jord Les/Skriv signal Klokke (for å klokke seriell data inn/ut) Data (serielt) Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 24. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 Så meget takk for infoen Du mener altså 5 på sør, nord, vest, øst eller bare 5 stk ??? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 Kan du forklare hvorfor du spør om dette? Er det noe du skal lage/fikse? Spør fordi jeg er usikker på hva du egentlig vil, og derfor redd for at jeg kan villede mer enn å veilede Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 24. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 Ja, jeg vil fikse noe med klokke i BIOS. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 Du vil komme langt med å gi oss teksten som står på brikken, hvis det står tekst der. Forskjellige hovedkort bruker forskjellige brikker, så det vil være tilnærmet umulig å komme med noe som du kan bruke. Med mindre du kan gi oss mer og gå på. Jeg regner med det er frekvensen på oscillatoren til selve bios-brikken du mener, og ikke den vanlige klokka som viser tid og dato. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 25. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 (endret) http://www.digchip.com/datasheets/parts/datasheet/638/PM49FL004T-33JCE.php Jeg vil få oscillator til å gå i negativ retning. http://no.wikipedia.org/wiki/Oscillator Omtrent slik, jeg vil få den til å endre til motsatt retning, er det mulig ? Endret 25. september 2010 av Qwseyvnd Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 49FL004T-33JCE er 32 pins i PLCC package 4Mbit Pm49FL004 (4 Mbit) -33JCE (J = 32-pin Plastic J-Leaded Chip Carrier) Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 25. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Altså oscillator i denne 32-pin package ? Da må jeg finne hex kode i denne brikken, riktig ? en annen spørsmål som jeg spurte.... Er det minste antall 3 på hver side av en firkantet mål ? Eller kun 4 stk ? Endret 25. september 2010 av Qwseyvnd Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 Pm49FL004T-33JCE som du spør om er en Flash minne-chip. Inneholder ingen oscillator. Forøvrig skjønner jeg ingenting av spørsmålene. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 25. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 Denne flash-chip har jo styring av klokke oscillator. Jeg vil få den til å endre til motsatt vei, telle negativ retning av år 0 på datamaskin. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Og du tenker å snu BIOS chip i sokkelen for å få klokka til å gå motsatt? Edit: dette var naturligvis et tullespørsmål. Kom ingen reaksjon ... Endret 26. september 2010 av Hårek Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 26. september 2010 Rapporter Del Skrevet 26. september 2010 Denne her må jeg også kaste meg med på... Hvis jeg forstår det rett så vil du få klokke og dato på pcen til å telle nedover i stede for oppover? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 26. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. september 2010 Ja, det jeg gjorde i usa var: bildefil på "svart - hvit - svart" i en mobil. Da klarte jeg å stoppe klokken i en still modus. Men nå vil jeg flytte klokken til å telle fra 0 til f.eks -2011 (IKKE +). Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 26. september 2010 Rapporter Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Ja, det jeg gjorde i usa var: bildefil på "svart - hvit - svart" i en mobil. Da klarte jeg å stoppe klokken i en still modus. Men nå vil jeg flytte klokken til å telle fra 0 til f.eks -2011 (IKKE +). Den bildefila, la du den inn i bios på en telefon slik at klokka stoppa? eller brukte du den som bakgrunn?. Var den en animasjon, eller var det tre farger i samme bildet?. Og måtte du gjøre det i USA, eller kan det også gjøres i Norge?. Uansett, hvis du skal gjøre det på datamaskinen din, så skaff deg Ubuntu, eller noe annet, der du har full mulighet til å endre disse tingene i kildekoden. Så vidt meg bekjent er det ikke mulig å få klokka i Windows til å gå baklengs. http://en.wikipedia.org/wiki/System_time <- Der finner du relevant informasjon til det du er ute etter. Og forresten, er det ikke bare å sette en minus framfor datoen?. Er ikke det mye enklere enn å ..., jeg vet forresten ikke hva du hadde tenkt å gjøre med biosbrikken. Hvis du bruker en tusj som ikke er vannfast, og tegner inn en minus framfor datoen på skjermen din, også stiller du den tilbake vil den fortsatt telle baklengs. Det eneste jeg ikke vet, er hvordan du starter på år 0. Men jeg tror ikke det skal ha noen praktisk betydning for deg, da du umulig kan leve i 2000 år. Uansett hvilken vei klokka di går. Tør jeg spørre hvorfor du vil ha en minus framfor datoen?. Endret 26. september 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 27. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 OK, jeg skal forklare delvis. Det jeg gjorde i usa var: klokka gikk tilbake til 0, dere teller positiv, men datamaskin teller negativ mot 0. Jeg måtte bruke tankekraft til å få klokka til å stå stille og tenke positiv hele tiden. Det gikk bra men jeg ble alvorlig syk etterhvert. Nå vil jeg få klokka til å telle motsatt retning fra 0. Ikke som den første jeg forsøkte fra 2009 mot 0, men 0 mot uendelig negativ pol. På den måten kan vi få maskinen til å "jobbe" for oss. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Ser at du har for vane å starte slike tulleposter. Merkelig hobby. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 28. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 Til hårek. Javel, din mening. La oss si: året er 0, 2010 er 1, negativ retning fra 0 er 1. Da blir det 1 <- 0 -> 1, forstår dere ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg