toffaen Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hei! Jeg har en Gammel JVC stereoforsterker på 2x100w som driver høyttalerene mine kanon bra, men var interesert i en ny forsterker med flerne innganger og fjernkontroll ( ) så jeg kjøpte en brukt surround forsterken av en kollega for en rimelig pris.. Forsterkeren er 7x100w, så jeg regnet med at så lenge jeg bare skulle bruke den som stereo-forsterker, ville lyden være noenlunde den samme, men den gang ei.. Den gir en klar lyd, men trøkker på langt nær like bra som den gode gammle JVC`en gjør.. Jeg prøvde å lese i manualen å litt rundt på nettet for å finne ut om det er noe jeg kan gjøre for å forbedre lyden (brokobling og slik) men fant ikke ut noe serlig. Tør ikke å bare kjøre på å risikere å ødelegge forsterkeren.. Lurer på om noen her har bedre peiling på dette en meg og kan komme med noen bra forslag? Forsterkeren er denne og høyttalerene er disse. -Kristoffer G. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Er det en innstilling der du kan stille høyttalerstørrelse, mange slike forsterkere har det, f.eks Small Medium Big. Som kan stilles for hver kanal. Når det er nevnt er nok den nye forsterkeren svakere enn den gamle. Men hva mener du med mindre trøkk ? Er det mindre bass eller klarer du ikke å spille høyt nok? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Om den har pre-out utganger så kobler du en phono kabel derfra inn i den gamle forsterkeren, kobler høytalerne på den gamle forsterkeren, og nyter lyden. Gammel surround kan sjeldent måle seg med eldre stereo. Lenke til kommentar
toffaen Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Er det en innstilling der du kan stille høyttalerstørrelse, mange slike forsterkere har det, f.eks Small Medium Big. Som kan stilles for hver kanal. Når det er nevnt er nok den nye forsterkeren svakere enn den gamle. Men hva mener du med mindre trøkk ? Er det mindre bass eller klarer du ikke å spille høyt nok? Er mindre bass jeg mener ja.. Og jeg har satt høyttaler størrelsen til "Large".. Litt vrien meny på den nye forsterkeren må jeg si, bare for å legge til det.. Lenke til kommentar
toffaen Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Om den har pre-out utganger så kobler du en phono kabel derfra inn i den gamle forsterkeren, kobler høytalerne på den gamle forsterkeren, og nyter lyden. Gammel surround kan sjeldent måle seg med eldre stereo. På "Video 1" bak, er det både video, s-video og audio in og ut. Er det der du mener jeg bare skal tappe signale og sende det til den gamle? Litt joks d da, men funker sikkert Takker! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Er mindre bass jeg mener ja.. Antar du da allerede har prøvd deg frem med både tone og bass kontroll samt equaliser? Lenke til kommentar
toffaen Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Er mindre bass jeg mener ja.. Antar du da allerede har prøvd deg frem med både tone og bass kontroll samt equaliser? Det har jeg. Ikke mye sprekt.. Lyden er jo helt OK, det er ikke det det står på, men jeg er vandt til et rimelig grovt trøkk fra gamle forsterkeren, så er lit kjipt å kjøpe ny forsterker for å få dårligere lyd.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Audio-out styres ikke av volumkontrollen, jeg snakker veldig spesifikt om pre-out. Du kan også bruke hodetelefonutgangen om det skulle være slik at du ikke har pre-out. Lenke til kommentar
toffaen Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Audio-out styres ikke av volumkontrollen, jeg snakker veldig spesifikt om pre-out. Du kan også bruke hodetelefonutgangen om det skulle være slik at du ikke har pre-out. Stemmer! Husker jeg brukte headphone jacken til å drive en sub på gamleforsterkeren en gang Men tror ikkje jeg gidder å ha 2 forsterkere ståendes i tvbenken, så jeg får klare meg med lyden fra den nye forsterkeren da.. Men takker for hjelp folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå