Newsbee Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Problemet gjelder Office 2003 For å forklare hvordan arket ser ut: Ark 1 har navn "Uke 1", resten av reknearket skal ha ark som heter "Uke 2", "Uke 3" etc. Ark 1 inneholder videre noen tabeller for innfylling, noe a-la en timeplan. Jeg vil at alle arkene skal være en referanse til Ark 1, slik at om jeg skulle endre noe ved utformingen så slipper jeg å gjøre endringen i ørten ark. Samtidig skal det være mulig å fylle inn ulike celler i de ulike arkene som ikke skal være referanser til andre ark. Ark 1 med overskriftene til tabellene er således "kilden" til de andre arkene, men hver spesifikke ark skal ha noen celler som er "egne". Jeg prøvde med celletilvising fra Ark 2 til Ark 1, men fikk feilmelding om Sirkelreferanse. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hvis du ønsker å gjøre samme endring i flere ark (og arkene er likt satt opp) kan du merke alle arkene du ønsker å endre ved å holde CTRL inne mens du klikker på de ønskede arkfanene. Når alle er merket kan du f.eks. skrive inn en formel i en celle og denne vil så bli lagt inn i samme celle i alle de merkede arkene. På samme måte kan du formatere, skrive inn tekster etc. slik at alle de merkede arkene blir like. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå