Gjest Ola_Norman Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hei. Jeg går første videregående skole. Jeg har det egentlig ganske bra! Men, siden 8 klasse har jeg skulket gymen omtrent hver gang, og dette irriterer meg. Jeg har mye fravær fordi jeg ikke orker gym. Har gym på fredager, så på en måned har jeg 4 dager, 7 timer fravær mest pga. gymen. Noen ganger "tar jeg fri" hele fredagen, andre dager bare gymtimene. Dette orker jeg ikke! Er det mulig å søke om å få fri fra gym? Er det ikke nok at jeg hater gym så utrolig forferdelig at jeg nesten vil grine bare jeg hører ordet? Ikke missforstå meg rett, jeg har alle verdens planer om å begynne på treningsstudio, har gått lenge på fotball osv. Men GYM? Klarer jeg ikke. Håper på svar. Jeg vet ikke om jeg klarer morgendagen fordi vi har gym. Skal ikke komme med spørsmålet: "Hvorfor har jeg det sånn", fordi jeg vet at ikke det er så mange synske på forumet, ei heller så mange psykologer. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hva er det med gym som du hater så mye da? Jeg kan ikke huske at jeg hadde så veldig krevende gymtimer når jeg gikk VG1 ihvertfall. Det går ann å søke om fritak, men du må nok ha en bedre grunn enn at du "hater gym" Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hva er det med gym som du hater så mye da? Jeg kan ikke huske at jeg hadde så veldig krevende gymtimer når jeg gikk VG1 ihvertfall. Det går ann å søke om fritak, men du må nok ha en bedre grunn enn at du "hater gym" Hva jeg hater? Det aner jeg ikke. Men hvis du noen gang har opplevd det å grue deg til noe så hardt at du har vondt i magen vet du hvordan jeg har det. Hvilket er bedre grunn enn at jeg har mer lyst til å grine bare jeg hører gym? Greit. Jeg lager vanligvis ikke slike QQ poster, og jeg forstår at det høres jævla bra dumt ut. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Du kan slutte i faget, men da må du opp til privatisteksamen. Dette er vel et alternativ om du absolutt ikke tåler å ha gym engang i uka. Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Du kan slutte i faget, men da må du opp til privatisteksamen. Dette er vel et alternativ om du absolutt ikke tåler å ha gym engang i uka. Privatisteksamen vil si? Er det noe annerledes senere enn.. "vanlig?" Googler det nå, så trenger ikke nødvendigvis svare. Nei, jeg klarer absolutt ikke det fager. Det er helt forferdelig, og jeg aner ikke hvorfor :/ Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Kan vel presantere meg selv. Jeg er 17 år gammel gutt, går på VG1 for andre gang. Har store planer fram i livet. Jeg har altformye fravær fra skolen, det meste skylles gymmen. Jeg føler gymmen ødelegger hele skolegangen min. Jeg bor i Bergen, noe jeg tror ikke forandrer saken. Jeg var aktiv fra til 9 klasse da jeg sluttet med treningen. Jeg har vert innom fotball, friidrett, tennis og Volleyball. Har ingen problemer med det sosiale egentlig. Er ikke redd for å dusje med andre folk etc. Har planer om å begynne på treningsstudio. Jeg aner virkelig ikke hva problemet er. Hvis jeg har hatt en gymtime, og er ferdig, føler jeg meg som om jeg har vunnet en krig eller noe lignende. Før gymtimen er jeg så pissnervøs at jeg kan lett finne på å gjemme meg under en busk og holde meg for ørene til det er over! Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Er du i fysisk dårlig i form? Har hatt en god del kompiser gjennom skolelivet der dem skulker fordi dem er fysisk dårlige og har prestasjonsangst, og dem skulket omtrent hver eneste gym time. Har du vært på en eneste gym time dette året? Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Er du i fysisk dårlig i form? Har hatt en god del kompiser gjennom skolelivet der dem skulker fordi dem er fysisk dårlige og har prestasjonsangst, og dem skulket omtrent hver eneste gym time. Har du vært på en eneste gym time dette året? Fysisk dårlig form? Vel.. Jeg er ikke lat i den grunn. Jeg er vel kanskje gjennomsnittlig. Klarer nesten 4km på 19min omtrent om jeg ikke husker veldig feil. Nei. Jeg har ikke vert på en eneste en av fem dette året. Jeg var heller ikke på mer enn 1 av 20 forgje år til jeg slutta. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Vet du ikke konkret hva i gymtimene du er redd for? Dette høres ut som en slags fobi du ikke er klar over. Kanskje det er å prestere fysisk med andre? Kanskje det er en mengde prosesser du ikke liker. Sammenhengen mellom mye fravær og "fag man ikke liker" utgjør vel så og si all skulking - du kan også ta dette opp med gymlærer selv om det kan virke skummelt. Kanskje dere kan ordne en og annen deal Endret 23. september 2010 av Aviaton Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Er du i fysisk dårlig i form? Har hatt en god del kompiser gjennom skolelivet der dem skulker fordi dem er fysisk dårlige og har prestasjonsangst, og dem skulket omtrent hver eneste gym time. Har du vært på en eneste gym time dette året? Fysisk dårlig form? Vel.. Jeg er ikke lat i den grunn. Jeg er vel kanskje gjennomsnittlig. Klarer nesten 4km på 19min omtrent om jeg ikke husker veldig feil. Nei. Jeg har ikke vert på en eneste en av fem dette året. Jeg var heller ikke på mer enn 1 av 20 forgje år til jeg slutta. 4 km på 19 min er bra, så du burde ikke ha prestasjonsangst hvis det er det du har. Jeg har skjønt hvor mye du hater gym, men prøv å gå på en gymtime og føl hvordan det er etter en god gymtime. Det er en god følelse hvis jeg ikke husker feil. Mange år siden jeg hadde ei skikkelig gymøkt. Gym karakteren er VELDIG viktig nå til dags. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Du trenger ikke ha gym. Du kan få fri fra gymtimene, og ta privatisteksamen en gang i semesteret. Noen jenter i klassen min gjorde det, fordi de ikke likte gym. Så gymkarakteren din settes da etter den ene prøven. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Kan det være det å befinne deg i garderoben naken med andre gutter, som er problemet? Jeg slet litt med det selv på videregående, men gikk bedre etterhvert da vi hadde gym på slutten av dagen (gikk hjem uten å dusje). Jeg kan si at gym er ikke så værst egentlig, hvis du har rett holdning. Jeg er en med dårlig helse, dårlig kondis og styrke, samt ikke verdens beste kordinasjon. Men med rett holdning, fikk jeg en 5'er det siste året på videregående. Du kan hvis du vil, men forstår det kan være vanskelig hvis du ikke er motivert eller hater faget av andre grunner. Du finner nok utav det! Lykke til! Endret 23. september 2010 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Kontakt fastlegen din heller du! Du har nok ett problem som kansje kommer til å hente deg inn senere i livet. Psykiatrisk behandling kan kansje hjelpe deg med selve problemet ? Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Jeg skal prøve å gå på en gymtime, men ikke i morgen Jeg snakket med gymlæreren min i fjord (samme som i år), og han sa bare at jeg skulle prøve. Man liker noen fag bedre enn andre, bla, bla, bla, hurr, hurrr etc. etc. Men det er ikke som i matten, jeg fordrar ikke matte, men jeg går likevel, jeg gjør en innsats. Om det kan være det å befinne seg naken med andre gutter, som er problemet? Nei, det tror jeg da virkelig ikke. Har null problem å vise snoppen min til andre. Det er ikke lengre enn 2 dager siden jeg sist sto i dusjen foran andre da vi hadde klart å fått på oss ett eller annet drit på huden som vi tydligvis ikke burde få på. En slags fobi? Liksom.. Tørtikkehagymfobi? Det var da veldig spesielt. Takker for alle positive svar og at ingen kommer med dumme innspill som ødelegger hele tråden. Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Kontakt fastlegen din heller du! Du har nok ett problem som kansje kommer til å hente deg inn senere i livet. Psykiatrisk behandling kan kansje hjelpe deg med selve problemet ? Jeg ser da ingen grunn til det, gjør noen andre? Jeg har ikk'no problem ellers med trening eller noe. Det er bare ett eller annet med gymtimene jeg ikke klarer >_< Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Jeg skal prøve å gå på en gymtime, men ikke i morgen Jeg snakket med gymlæreren min i fjord (samme som i år), og han sa bare at jeg skulle prøve. Man liker noen fag bedre enn andre, bla, bla, bla, hurr, hurrr etc. etc. Men det er ikke som i matten, jeg fordrar ikke matte, men jeg går likevel, jeg gjør en innsats. Om det kan være det å befinne seg naken med andre gutter, som er problemet? Nei, det tror jeg da virkelig ikke. Har null problem å vise snoppen min til andre. Det er ikke lengre enn 2 dager siden jeg sist sto i dusjen foran andre da vi hadde klart å fått på oss ett eller annet drit på huden som vi tydligvis ikke burde få på. En slags fobi? Liksom.. Tørtikkehagymfobi? Det var da veldig spesielt. Takker for alle positive svar og at ingen kommer med dumme innspill som ødelegger hele tråden. Kidsa har lagt seg nå skjønner du Neida, joke Håper du finner ut av det, forstår faktisk godt at noen hater og elsker forskjellige fag. Selvom det er i sjeldne laget at man hater gym. Endret 23. september 2010 av GZIP Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 At du hater gym såpass at det gir deg problemer å møte til timene er alene en stor rød lampe som blinker å hyler. Men det er ditt problem! Om du ikke vil løse det så vil du ikke løse det Uansett hva du velger, lykke til! Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 At du hater gym såpass at det gir deg problemer å møte til timene er alene en stor rød lampe som blinker å hyler. Men det er ditt problem! Om du ikke vil løse det så vil du ikke løse det Uansett hva du velger, lykke til! Ikke vil løse det? Hva er det jeg sitter å prøver å gjøre? Fortelle alle på diskusjin.no, anonymt at jeg ikke liker gym? Nei, jeg vil vite hvilke valg jeg har. Det kan da ikke være meningen at jeg må presse meg igjennom gymmen som ødelegger såppass mye for meg? Takk for det Lenke til kommentar
Saitek1236456 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Jeg vil si at Gym er et av de letteste faga å få en god karakter på. Da jeg gikk i 8. klasse skulket jeg mange gymtimer, var sånn cirka annenhver gang, det var fordi jeg følte meg helt elendig i forhold til de andre, og på grunn av all fraværet fikk jeg -3 i karakter. Men neste året tok jeg meg selv i nakken og møtte opp i alle gymtimene, MED gymklær. Jeg hadde riktig nok en elendig ballkontroll, dårlig kondisjon og dårlig spilleforståelse. Men jeg gjorde mitt aller beste hver gang og hadde en positiv holdning. Det året der gikk jeg ut med 5 i karakter, og etter jeg fikk den 5 ern så er jeg motivert til å delta i alle gymtimene og fortsatt stå på. Ta med gymtøy i morgen og bit i deg hele timen, hvis det så er så ille. Ta med neste gang også, og gangen etter der. Etterhvert begynner det å bli en rutine. Var ille for meg i starten, men så ble jeg vant til det og gym ble faktisk noe gøy. Du sier også at du løper 4km på 19 minutt og ha gått på fotball? Det betyr jo i hvertfall at du ikke kan føle deg dårlig og underlegen i gymtimene. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Det som jeg syns var verst med gymmen var uvissheten. Plutselig kunne man bli kommandert (av gymlærerens vanvittig høye stemme) til å utføre de villeste turnøvelser, foran alle i klassen. Det skjedde riktignok ikke ofte, men... det skjedde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå