Gå til innhold

Stipend og klage på lånekassen

zomba

Anbefalte innlegg

Hei, grunnen til at jeg startet denne tråden er fordi jeg trenger litt hjelp her.

Jeg lurer egentlig på om det på noen som helst måte går an å skaffe dokumentasjon for nåværende formue til foreldrene mine.

Jeg har sendt inn en klage til lånekassen og da fikk jeg 2500 kr halvåret, noe jeg syns er altfor lite. Det er sikkert fordi foreldrene mine har "for mye inntekt og/eller formue", men sannheten er at vi ikke har det pga vi har brukt veldig mye penger på bil, lån osv i dette året som selvfølgelig lånekassen ikke forstår...

Så jeg spør igjen: går det på noen som helst måte å skaffe en gyldig dokumentasjon på formue som lånekassen godtar?

Takker for alle svar. :=)

ps. dette gjelder stipend for videregående skole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok det står på inntekten, så selv om mye av pengene er oppbrukt teller nok ikke det. Dersom foreldrene dine ikke har høy inntekt lenger er det vel kanskje en annen sak, men det er vel ikke tilfelle i denne saken?

Nei, problemet er som du sa at vi har brukt opp formuen. Men jeg er ganske sikker på at det ikke står på inntekten siden fattern er arbeidsledig og tjener lite.

Lenke til kommentar

Så lenge det er tilfelle og hvis din mor ikke tjener veldig mye, så burde du ha rett til mer i stipend. Jeg vet ikke hva maks er, men jeg tror det er rundt 9000 i halvåret, så du burde i alle fall få mer enn den summen du får nå. Du burde kontakte lånekassen og høre med de om det går an å få økt støtten.

Lenke til kommentar

Så lenge det er tilfelle og hvis din mor ikke tjener veldig mye, så burde du ha rett til mer i stipend. Jeg vet ikke hva maks er, men jeg tror det er rundt 9000 i halvåret, så du burde i alle fall få mer enn den summen du får nå. Du burde kontakte lånekassen og høre med de om det går an å få økt støtten.

Det er så fint at du gidder å hjelp meg Lillian99 :)

Jeg har tenkt å kontakte lånekassen igjen, men det står at jeg må klage på vedtakene i forvaltningsloven, og dette skjønner jeg lite av..

Det hadde vært kjempebra om jeg kunne f.eks gå til banken eller staten for å skaffe gyldig dokumentasjon på nåværende formue for dette kunne hjulpet meg skikkelig.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hjulpet deg så mye mer, men jeg har dessverre ikke så mange råd å komme med. Det burde være lånekassens plikt å kunne fortelle deg akkurat hva du må gjøre. De burde forstå at du har rett til mer stipend så lenge inntekten og formuen er lavere enn det de har fått fra skatteetaten. Jeg håper virkelig du kan få et ordentlig svar fra lånekassen og at alt ordner seg for deg. Ha en god natt, og lurer du på noe mer som du tror jeg kan svare på er det bare å spørre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...