medlem-124997 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 HEYHAAAH! Jeg gikk for nokre uker siden til innkjøp av ny bil. En Opel Astra 1995 modell, stasjonsvogn med en heeeerlig knæsjgrønn farge. Jeg har i ettertid oppdaget at dette er en heller vanlig bil langs de norske veger. Jeg regner dermed med at en eller annen bilentusiast her inne har vært borti en bil av lignende karakter. Tidligere var jeg heldig eier av verdens mest fantastiske bil: Honda Accord 1991, og det var med tungt hjerte jeg bega meg over på Opel etter at registrereima røyk på herligheten, på vei hjem fra KISS konsert kl 3 på natta nå i sommer.. *Bitter* MEN: Regarding the Opel. Den har sine lyter, så som en gammel bil skal ha. Det er fire trinn med Air Condition. (Ja, jeg VET det ikke er Air Condition. Men jeg KALLER det det. Det er altså lufta som kommer inn i kabinen vi snakker om her) Trinn 1 og trinn 2, går jeg ut i fra ikke fungerer. Da det ikke skjer noe som helst når jeg vrir hjulet på disse tallene. (jeg skal ta det opp med bilselger. Han kan sikkert fixe det) Men det driter vi i. DET SOM ER PROBLEMET, er at jeg ikke ANER åssen i helvete jeg skrur på.. Varmetingene i bakruta! Den lille karakteristiske firkanten med strekene er avbildet på den samme bryteren jeg stiller lufta ned. Jeg kan ikke trykke den inn... Og det skjer ingenting med bakruta. Dugget forsvinner ikke. Etter en hard vinter lærte jeg viktigheten av denne bilens funksjon. Jeg kommer aldri til å glemme den lille knappen i Accorden som stadig i vinter stod å lyste for harde livet for å holde frost og dugg under kontroll på bakruta. Nå i disse regnfulle tider er det fort gjort at Opelens bakrute dugger, og det er klart det hadde gjort mye hvis noen forklarte meg hvordan man får igang denne funksjonen.. SPØRSMÅL NR 2: Det FINNS IKKE nakkestøtter BAK i bilen. Jeg gikk til en skraphandler og ba om nakkestøtte til en Opel Astra 95 modell Stasjonsvogn, og ble trappet på to støtter. Når jeg får bilen ser jeg at det ikke er noen huller å kjøre støttene nedi. Men HEY! Jeg har ett ekstra sett til framsetene i tilfelle DE skulle ryke! Skal det ikke være NOEN form for nakkestøtter bak i denne bilen? Er det ikke påbudt? Dersom noen sitter baki og jeg kolliderer BANNER jeg på at de knekker nakken? Det er heller ikke noe sikkerhetsnett/bagasjenett bak i bilen.. Skal det være noe sånt? Har de det eventuelt på Biltema? (Gjengen på Biltema her i byen er en gjeng n00bs og vet ikke mer om bil enn det jeg gjør) Jeg har SELVFØLGELIG sett i instruksjonsboka, men den var (SELVFØLGELIG) på tysk. Ett fag jeg valgte å skippe allerede i 8 klasse, og har angret på i alle år etter... Takk for eventuell hjelp karer, dere er en bra gjeng! Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Nakkestøtter: Sikker på at det ikke er noe setetrekk på baksetet som gjør at hullene er gjemt under stoffet? Alle de -95 Astra'ene jeg har vært borti har nakkestøtter til baksetet. Varmetråder i bakruta: Bryteren med symbolet, ta og trekk den til deg/utover. Dette vil aktivere varmetrådene om de virker, og det skal i teorien da lyse i dette symbolet. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Seriøst? Skal jeg trekke bryteren TIL meg? Hahaha! Det hadde jeg aldri tenkt på! Skal teste det neste gang jeg kjører. Nei det er ikke noe setetrekk over setene nei. Jeg har sett ett par/tre andre biler som er likens, og de har heller ikke nakkestøtter baki. (dog èn har bagasjenetting. Men jeg vet ikke om det fulgte med eller om det er kjøpt i ettertid) Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Nakkestøtter burde jo vært standard i en bil fra 1995. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Nakkestøtter burde jo vært standard i en bil fra 1995. Yes. Men det er altså ikke noe høl i setene å feste støttene i! Jeg blir gal! Tør nesten ikke kjøre med folk baki! Samtidig skulle jeg gitt mye for noe netting å ha for bagasjerommet.. Litt skummelt hvis ting kommer flyvende bakfra hvis jeg bremser.. Varmekablene i bakruta fungerte fjell btw! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå