Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg ha med meg på besøk

Gjest undrende

Anbefalte innlegg

Jeg håper ikke emnetittelen er misvisende, samtidig som jeg innser at denne tråden ligger i grenseland. Men jeg håper den får bli stående.

Denne helgen skal jeg på besøk til en god venn. Jeg skal overnatte en natt og vi skal på konsert sammen med andre venner. Det er ikke så ofte jeg drar på slike turer men nå som vi er eldre har jeg forstått at det er vanlig å bringe med seg noe. Det være mat, drikke og/eller snacks. Det blir selvsagt til at vi drikker alkohol, men det og alkohol har de masse av, så da føler jeg at jeg bør bringe med meg noe annet. Holder det å ta med seg litt alkohol så jeg ikke bare snylter av de smatidig som jeg tar med meg snacks? Vi er i midten av 20-årene og noen år oppover alle sammen.

Denne tråden virker sikkert selvforklarende og jeg synes det er vanskelig å stille spørsmålet på en god måte. Men jeg håper andre har mer erfaring og kanskje kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett, når jeg er i den situasjonen, spør jeg om det er noe spesielt jeg skal ta med. Ellers så kjøper verten inn, så betaler jeg for halvparten. Eller en drar ut og handler sammen og deler opp så det blir ca likt på alle.

Hvis det er noe spesielt jeg har lyst på, tar jeg det med. Så står jeg selvfølgelig for alkohol(innimellom deler vi på det òg) og dagen derpå-"medisin" selv.

edit: Ellers så har jeg jo de jeg er ofte hos/sammen med, da blir det ofte til at vi kjøper litt etter evne og passer på at det sånn ca jevner seg ut etterhvert.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen.

En av tingene jeg mente å spørre om var om jeg kanskje skulle ta med noe som takk for at jeg får overnatte. Det spørsmålet fikk jeg besvart. Vin holder jeg meg derimot unna da jeg føler det er et minefelt (det kan gå kjempe bra men det ender ofte dårlig). Jeg vet derimot hva jeg skal ta med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...