Frogzter Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hei! jeg har laget en screen recorder, men jeg vil ha en shortcut key til "start". hva skal jeg gjøre for og få det? Her er koden : Private Sub Button4_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button4.Click Cam.RecordSound = True Cam.RecordCursor = True Cam.StartRec() End Sub Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Det er en snarvei i designeren til sånt: Sett "&" foran bokstaven i Text attributtet som du vil ha som hotkey. Hvis du f.eks setter teksten på knappen til "&Start", vil du få understreket "S" når du holder nede alt og få "alt+S " som hotkey. "&" kan stå hvor som helst i teksten, karrakteren etter blir hotkey. En annen mulighet er å fange opp KeyUp-eventet i vinduet og sjekke manuelt hva som er trykket ned. Endret 23. september 2010 av MailMan13 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Lurer litt på hvordan en person som har laget en "Screen recorder" ikke vet hvordan han lager en shortcut key Men ja, MailMan13 forklarte det greit Lenke til kommentar
Frogzter Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Takk, jeg visste det, men jeg vil gjerne at "f2" skal være shorcut. Og "f2" finner jeg ikke i "start" , s¨hva må jeg gjøre da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå