Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av pickup

Dr. Brodsky

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for at min neste bil skal være en pickup, men er veldig usikker på hva en bør gå for. Jeg ser for meg å bruke rundt 100 000kr på bilen.

Har egentlig ikke så mange kriterier, men bilen bør være i god kosmetisk stand, minst 100 dieselhester og avtagbart lokk over planet er et stort pluss. Tekniske problemer kan jeg få fikset til delekostnad, men det er jo selvfølgelig ønskelig med en bil som fungerer i utgangspunktet.

Har sett på Ford Ranger, Toyota Hilux og Nissan Kingcab/Navara. Noe annet jeg burde se på?

Har kjørt mye Kingcab (rundt 2000 mod vil jeg tippe), men akkurat den bilen har så mange feil at det er vanskelig å bedømme noe særlig ut i fra å kjøre den. Senest i dag lasset jeg den maks (i følge vognkort), og da skrapte hengerfestet i bakken i tillegg til at jeg mistet det meste av styring. Ellers er den jo god å sitte i, greit oversiktlig og flott fremkommelighet. I tillegg vet jeg alt den bilen har gjennomgått, så er egentlig utrolig at den fremdeles fungerer.

Heller egentlig litt mot Kingcab, da det virker som om jeg får veldig mye bil for pengene der, men ser samtidig for meg at en Hilux vil tåle en støyt mer. Hilux har jeg så vidt prøvd (2001 mod), men det er for lenge siden til at jeg husker noe særlig om hvordan den er å kjøre. Ranger har jeg ingen erfaring med.

Takker for svar...

Endret av SKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på Ford Ranger, Toyota Hilux og Nissan Kingcab/Navara. Noe annet jeg burde se på?

Mitsubishi L200, Isuzu D-max (eller hva nå litt eldre modeller heter), om du vil være riktig eksotisk kan du jo vurdere Land Rover Defender. Sistnevnte finnes det neppe så mange av på bruktmarkedet, og særlig ikke i pickup-versjon.

Lenke til kommentar

Har sett på D-Max, det blir for dyrt. Ligger én eldre utgave på finn.no, og den så ikke akkurat noe særlig ut. L200 ser ikke dum ut, men var ikke så stort utvalg i min prisklasse. Skal uansett taes med i beregningen.

Defender hadde vært gøy, men de er dyr.

Har forresten også vurdert Jeep Wrangler, selv om det ikke er en pickup. Noen erfaringer her?

Jeg har vel egentlig ikke noe særlig behov for en pickup annet enn at jeg liker utseende og "kjørefølelsen" (kjører damen sin Saxo nå, trenger noe større). Det jeg trenger er vel egentlig en bil med god fremkommelighet (jeg må gjerne på jobb når det snør som verst, i tillegg har jeg en jævlig bakke opp til huset) og plass til div bagasje. Etter litt leiting på finn virker det som om en får mest for pengene ved å kjøpe pickup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...