MrSnow Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Har lastet ned vokal fra en sang av Tiesto, og har mixet den med en beat jeg har laget. Blir det lovlig å legge det ut på musikknettsider, hvis det står navn på originalsangen og på slutten står det artistnavnet mitt og "remix"? PS: låten ligger allerede ute, så det er litt for sent å spørre, men jeg har tenkt å lage flere remix'er..hadde vært godt å vite Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Er det ikke sånn at hvis du skal tjene penger på den versjonen så må du få godkjennelse av originalen? Så da vis du lager remixer uten en hensikt i å tjene penger på det så er det bare å kjøre i væi... Lenke til kommentar
MrSnow Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Da går det fint regner jeg med! Denne er laget strengt som promo/demo Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hør på juss-forumet. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Du skal ha lov av orginalartisten for å bruke samples uansett bruk. Youtube-videoer av World of Warcraft-spilling blir f.eks. fjernet hvis de inneholder copyrighted musikk. Selv om det er bare bakgrunnmusikk til en "epic boss kill". 1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) For alt copyrighted materiale skal man søke opphavsmann om tillatelse til å bruke det, uansett om det er i kommersiell hensikt eller ikke. Endret 23. september 2010 av thomit 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Ja. PC Gamer UK (bladet) hadde en konkurranse der folk skulle sende inn videoer de laget selv av seg selv. Men den som vant kunne de ikke putte på cover-DVD'n fordi han hadde brukt copyrighted musikk i videoen. 1 Lenke til kommentar
MrSnow Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Det fins mange tilfeller når folk bruker andre sine beats til demo o.l., da er det som oftest ulovlig? Hvordan er det enklest å kontakte opphavsmannen da, evt selve artisten? Skal jeg gå gjennom plateselskap? Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Ikke ulovlig om du ikke tjener på det. Men ut av respekt for artisten burde du kansje spør ? Ellers er det lovlig å legge ut helt til artisten eller plateselskapet fatter interesse og krever lydsporet fjernet! Og ja, gjennom label! Endret 23. september 2010 av Sacro 1 Lenke til kommentar
MrSnow Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Får da sende en mail til Tiesto og spørre om lov Takk for svar alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå