Icedragon520 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hei er en gutt på 20år som lurer på hvilke spill bør jeg virkelig få med meg fra GOG.com siden jeg ikke har prøvd mange av disse gamle klassikerne. (Fant siden idag ) Hører jo masse at Baulders Gate er "far" til alle nye rollespill. Evnt Fallout? Likte sånn passe Fallout 3. Liker rpg og noe strategi. Har satt opp noen spill til ønskeliste der inne: Baldur's Gate: The Original Saga The Longest Journey Two Worlds(Ikke gammelt) Empire Earth 2 Gold Edition(Ikke gammelt bare awsome!) Serious Sam: The First Encounter Oddworld: Abe's Oddysee Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Ble ikke siden nettopp stengt da? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Nei, det var et PR-stunt i sammenheng med "1.0-versjonen" av nettsiden som nettopp ble ferdig. Endret 23. september 2010 av Flaringo Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Jupp og det er derfor jeg vil prøve noen av disse gamle spillene Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Det er mange klassikere selv på forsiden: Space Quest 4 - 6: Personlig ville jeg ha tatt med 1 - 3 også for å fått hele serien, men 4 - 6 er blandt de beste uansett. Det holder å si at de er adventurespill laget av Sierra. Se også etter andre Sierra-samlinger som Leisure Suit Larry, King's Quest og Police Quest. Er det adventurespill fra Sierra er det verdt å spille. For øvrig ble det aldri et King's Quest 9, men fans lagde et uoffisielt spill kalt The Silver Lining. Det er blitt en del rot med copyright og alt det der, men det ser ut til at det kommer ganske snart. Baldur's Gate: Skaff heller pakken med alle fire (BG, BG2 pluss expansion til begge) og last ned en mod som gir deg BG1 med motoren til BG2. Spillet er det samme, men vil se mye penere ut. Du kan for øvrig også laste ned en mod til BG2 som gir deg en høyere oppløsning og dermed et bedre bilde. Husker ikke farten hvor de kan lastes ned, men det er derfor vi har google. Arcanum: Of steamworks and magick obscura: Ganske merkelig, men utrolig bra spill som foregår i en fantasyverden under den industrielle revolusjonen. Noen vil beholde de gamle tradisjonene med magi osv, mens andre vil ha teknologi. Problemet er at magi vil ødelegge teknologi, og teknologi ødelegger magi. Hvilken side er du på? Beyond Good & Evil: Kjøpt det. Fallout 2: Drit i Fallout 3 og New Vegas. Spill heller dette om igjen. Might & Magic 6: Utrolig bra rollespill fra gullalderen. Synd de ikke lager slike spill i dag. Nå er det bare cutscenes, dialoger, action osv. Det er fint lite rollespilling. Endret 23. september 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Jeg vil anbefale baldurs gate og fallout tactics som ypperste klasse rpg. Age of wonders er et fantastisk turn based fantasy strategy spill, med nydelig musikk. Viss du vil ha skikkelig, og da mener jeg skikkelig good old classic rpg, da kjøper du realms of arkania 3. Lords of magic er heller ikke et dumt valg viss du liker turn based fantasy strategy spill, en av mine favoritter gjennomtidene, spillet har som age of wonders fantastisk musikk. Andre titler som kan være verdt å nevne er arcanum, minner litt om baldurs gate og fallout, men er satt til en verden med magi og krutt. Age of wonders 2 og "3" kommer også til gog.com snart, og likte du age of wonders, kommer du til å like disse også, selv om de har en del forskjeller. Errr sikkert en hau med spill jeg har glemt, det er rett og slett bare så utrolig mange gode spill på den sida. Orion 2, how could I forget? Space strategy, tur basert, kan det bli bedre ? Endret 23. september 2010 av Crispin Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Master of Orion 2, selvsagt. Pinlig at jeg glemte det. Det kom et Master of Orion 3, men det var så dårlig at det ødela hele serien. I stedet for Master of Orion 4 fikk vi Galactic Civilization (fra et annet selskap, riktignok), men det var en meget bra trøst. Senere kom Galactic Civilizations 2, som selv i dag er ett av de beste 4X-spillene som er kommet. UFO- Afterlight, Aftermath og Aftershock er selvsagt også vel verdt pengene. Vi skulle opprinnelig få X-Com 4, men grunnet trøbbel med lisensen fikk vi UFO-serien. Men glem UFO: Extraterrestial. Det har ingenting med UFO-serien å gjøre og er ikke verdt pengene om du så fikk det gratis. Endret 23. september 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Det er mange klassikere selv på forsiden: Space Quest 4 - 6: Personlig ville jeg ha tatt med 1 - 3 også for å fått hele serien, men 4 - 6 er blandt de beste uansett. Det holder å si at de er adventurespill laget av Sierra. Se også etter andre Sierra-samlinger som Leisure Suit Larry, King's Quest og Police Quest. Er det adventurespill fra Sierra er det verdt å spille. For øvrig ble det aldri et King's Quest 9, men fans lagde et uoffisielt spill kalt The Silver Lining. Det er blitt en del rot med copyright og alt det der, men det ser ut til at det kommer ganske snart. Baldur's Gate: Skaff heller pakken med alle fire (BG, BG2 pluss expansion til begge) og last ned en mod som gir deg BG1 med motoren til BG2. Spillet er det samme, men vil se mye penere ut. Du kan for øvrig også laste ned en mod til BG2 som gir deg en høyere oppløsning og dermed et bedre bilde. Husker ikke farten hvor de kan lastes ned, men det er derfor vi har google. Arcanum: Of steamworks and magick obscura: Ganske merkelig, men utrolig bra spill som foregår i en fantasyverden under den industrielle revolusjonen. Noen vil beholde de gamle tradisjonene med magi osv, mens andre vil ha teknologi. Problemet er at magi vil ødelegge teknologi, og teknologi ødelegger magi. Hvilken side er du på? Beyond Good & Evil: Kjøpt det. Fallout 2: Drit i Fallout 3 og New Vegas. Spill heller dette om igjen. Might & Magic 6: Utrolig bra rollespill fra gullalderen. Synd de ikke lager slike spill i dag. Nå er det bare cutscenes, dialoger, action osv. Det er fint lite rollespilling. Her var det mye fint! Tror jeg går for Baldurs Gate og Fallout 2 med det første! Begge så veldig morsomme ut. Er spillbarheten bra så spiller grafikken ingen rolle! Might & Magic fikk jeg aldri helt sansen for. Joda er morsomt på lan men tar jo evigheter å spille Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 baldurs gate 2, har aldri spillt 1'eren men 2'eren er et av de få spillene som har gitt et varig inntrykk alle disse årene med spilling, i lag med FF7, MGS og noen andre titler.. BG2 er konge. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) @IceDragon: Might & Magic på LAN? Du blander vel ikke Might & Magic og Heroes of Might & Magic? Det er nok to helt forskjellige spill. Endret 23. september 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 @IceDragon: Might & Magic på LAN? Du blander vel ikke Might & Magic og Heroes of Might & Magic? Det er nok to helt forskjellige spill. Jo det gjør jeg nok Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 @IceDragon: Might & Magic på LAN? Du blander vel ikke Might & Magic og Heroes of Might & Magic? Det er nok to helt forskjellige spill. Jo det gjør jeg nok Det så jo bra ut det også. Hmm hvem skal jeg starte med? Might and Magic Fallout 2 Baldurs Gate? Fallout frister da men det gjør baldurs gate også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå