rabbor Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 (endret) aner ikke, aldri hørt noe om det men godt mulig det ikke er lov Hmm.. Jeg har lyst å gjøre det enkelt og rimelig i tilfelle jeg finner ut at jeg en dag vil bruke det som vanlig garasje igjen.. Noen som har andre forslag til hvordan jeg i alle fall klarer å få litt varme i gulvet - og så det blir lovlig..? Endret 30. september 2010 av rabbor Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 skrur selv på motorsykkelen i garasjen om vinteren og da sverger jeg til vifteovn noe ala: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=147897071 blir fort varmt og godt med denne, pelmer du inn et teppe rett på gulvet og blir det sikkert helt ok å gå uten sko. så med mindre du skal prøve å imponere noen av modellene dine med "hjemmestudio" så er dette godt nok.. hvis du skal legge varmekabel kommer det nok til å koste deg rundt 10 000 eller mer, bare kabelen med arbeidet å legge den kommer på rundt 6000 om du har 30m2 flate (ca 1000w), så kommer termostat, armering og støping i tillegg, og da går jeg ut fra at det går en kurs inn i garasjen din med tilstrekkelig stort vern og jordfeilvern til varmekabelen.. om dette mangler blir det fort mye dyrere.. og det vil koste mer enn det smaker det går an å legge en "varmesone" akkurat der du skal ta bilder men siden du må støpe hele gulvet uansett om du legger varmekabel virker det litt rart for meg.. skal du ta parkett og elflex versjonen kommer det sikkert til å koste like mye som å støpe en varmekabel, men med dårlige muligheter til å få parkert bilen der i ettertid.. klart at det blir jævlig dyrt om du skal svi 10 lapper + driftskostnader på å få varme der du skal parkere bilen.. Men om du bruker garasjen til å ta bilder, hobbyverksted, treningsrom og alt mulig ant så er det fort det er like greit å bare gjøre det sånn, kommer an på brukeren.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå