Gå til innhold

Gamer, 9k Uten HD, skjerm, mus, tastatur. Vil min Mist 500W holde ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å få liv i pcn min igjen etter at den ved et uhell kortsluttet før sommeren. Problemet er at jeg ikke har fulgt med på HW fronten i det hele tatt så trenger litt tips av dere. Jeg har tatt par raske google søk og lest litt rundt og tror listen min skal være ok. Men hadde vært fint med tilbakemeldinger :thumbup:

HK: ASUS P6X58D-E, X58, Socket-1366

CPU: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950

Minne: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

Skjermkort: XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Kabinett: Fractal Design Define R3 Black Pearl

totalprisen er da 9.339,00 på komplett, kan vel sikkert spare par 100 lapper om jeg leter litt rundt i andre butikker, men det får jeg ta etter hvert. Får ikke lønning før litt ut i oktober så besteiller ikke før da uansett.

Så har jeg i tilleg 2 spørsmål:

1)

Som dere ser så er ikke en PSU med i listen, det har seg nemlig slik at jeg har en Mist 500w liggende fra min tidligere pc. Så er da spørsmålet om den vil klare dette systemet? Om ikke bytter jeg ut kabinettet med en PSU. (har nemlig et eldre kabinett stående) Men trenger da tips til ny PSU.

2)

Hvordan er skjermkortet jeg valgte ut MTP støy? kjøleren ser jo ikke alt for stor ut i fohold til andre kort jeg har sett, for eks et MSI kort med gtx 460. For jeg pleier nemlig å ha på pcn om nattan i samme rom jeg sover så hadde vært fint om den ikke bråka som et uvær når den står på og kjører lette prosesser som utorrent ol. Eventuelt tips til tilsvarende skjermkort med større vifte som vil bråke mindre? (Orker ikke vannkjøling igjen + at pompa mi er ødlagt så måtte isåfall investert i en ny en samt ny gpu kjøler da den jeg har mest sannsynlig er for liten ( dekker kun GPU)

Over til bruksområder: Hovedsaklig Gaming!

Resten av bruksområdene vil jo forsåvidt pcn klare fint. Tenker da på film, musikk, noe videokonvertering ol. Helt vanlige ting egentlig.

Budsjettet vil jeg helst ha nærmest mulig 9k. Selvfølgelig så billig så mulig, men jeg vil tro at en investering på 9k vil lønne seg over lengere tid. Da jeg slipper å bytte ut alle delene om et år. Men jeg tviler egentlig på at psun min klarer å dra systemet så må vel overstige det litt. Så MAX 10k inkl frakt og ny psu kan jeg vel strekke meg til.

Så kjør på med tilbakemeldinger på opsettet og de to spørsmålene mine. Og om jeg eventuelt har glemt noe? Men har som sagt, harddisker fra den tidligere pcn (3 stk) samt skjer, mus og tastatur. Har også par vifter liggende så skulle vel ikke trenge noe slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser perfekt ut det der:D

Du har tenkt på muligheten for å sette inn enda ett skjermkort senere?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386812

Den PSUen som du har blir for liten, men denne skal holde.

Har du medregnet windows 7? eller kanskje du har noe annet liggende?

Skal gå bra med støynivå, hvis du ikke kjører noe krevende på natten.

Har du vudert å kjøpe med en SSD? Det kan være en god oppgradering/forskjell i ett system som du har tenkt til å kjøpe.

Lykke til:D

Lenke til kommentar

Takker for svar :thumbup:

Ang ekstra skjermkort har jeg faktisk ikke tenkt på i det, men med det HK så er det jo alltids en mulighet, right?

Windows 7 har jeg ja, 64 bit ofc, for full utnyttelse av all rammen, så det trenger jeg heller ikke.

Ang psu, var vel egentlig det jeg fryktet ja, men takker for tipset, var ikke så ille dyr heller ;) Noe netur er at jeg da må kutte ned på nytt kabinett... det jeg har er så stygt og slitt, men men får kanskje ta en vakt ekstra en lørdag så går det seg til :p

Ang SSD, så har jeg vurdert det ja. Men det blir ikke i første omgang, får heller vente til neste lønning istedet ;)

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Høres fint ut det. Eneste er at hvis du har OEM windows 7, så kan det bare aktiveres en gang, til ett Hovedkort, men hvis du har full, så kan du ha det på en pc om gangen, men bruke det på flere hovedkort.

Det går ann å sette inn enda ett skjermkort, og kanskje to og:D Er litt usikker på hvor mange det støtter, men det går hvertfall med 2.

Kan jo snekre ett kabinett selv :p

http://www.catchgamer.no/?module=forum&f=thread&threadId=119066&page=1&showmods=1

Noen poster lenger ned i tråden.

Lykke til med byggingen da:D

Endret av jonskja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...