xibriz Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Jeg har alt i en bank. Dette inkluderer: - Førstehjemslån - BSU - Alle kontoer - Alle forsikringer Det som er saken er at jeg tror jeg kan få billigere forsikringer andre steder. F.eks. er Storebrand sin nettkalkulator 1k billigere på bilforsikringen min. Jeg har 3 forsikringer som koster meg nesten 10k i året. Er det verd å drive "forræderi" med min hovedbank for noen tusen kroner i året, eller skal jeg være "trofast"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Les betingelsene nøye før du bytter, slik at du er sikker på at du sammenligner like tilbud. Dersom du er sikker på at du får et minst like god forsikringsdekning for en lavere pris, bør du bytte (dersom det er en forskjell på mer enn noen hundrelapper). Sjekk imidlertid med flere selskap, det er store forskjeller. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Forskjellene er store, og du mister ikke noe som har med bank og gjøre om du skifter forsikringer til andre selskaper. Vær meget obs på bonusen din i bilforsikringen! Du har egentlig lov å øke bonusen din en gang i halvåret om du skifter selskap. Selvfølgelig, kun om selskapet selv gir deg tilbudet. Men det er ikke noe trøbbel å be om et tilbud i halvåret Det kan også være en idé å dele opp alt etter hva som er billigst hvor. Selv har jeg 3 forskjellige forsikringsselskaper på mine forsikringer, rett og slett for at det ble billigere enn å samle dem hos ett selskap. Rart! PS. Selvfølgelig må du sjekke egenandeler og dekninger på forsikringene dine. Det er jo det viktigste at de faktisk dekker det som kan gå galt! Endret 23. september 2010 av Sacro Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Det finnes vel tilfeller hvor bankene har totalpakker, dvs man får visse betingelser både på lån, kort osv. så lenge man har et gitt antall forsikringer hos dem. Tar du bort en forsikring slik at du bare har 2 stiger rpisen på de 2 resterende forsikringene. Bare pass på at du ikke bryter en slik pakke. En annen variant er jo å si til banken du har nå at "jeg sjekket hos storebrand som vil gi meg dette tilbudet, hvis ikke dere kan matche kommer jeg til å flytte". Når det gjelder kundeforhold til banker og forsikringsselskap tror jeg dette har endret seg endel over de siste 20 årene. Før ble man belønnet for å være trofast kunde og ha et langt bankforhold. Etterhvert som bankene har blitt mer tilgjengelige handler det vel mer om at visse banker og forsikringsselskap ønsker seg visse typer kunder. Samtidig må bankene og forsikringsselskapene kjempe mer om kundene siden de er lettere å sammenligne og lettere å flytte. Jeg ville derfor ikke tenkt på "forræderiet" som et problem. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Ja jeg har samlerabatt på mine 3 forsikringer.. den er på.. wait for it... 65 NOK!!! Når deg gjelder lån så ser vel banken på kundeforhold, så da kan vel forsikringer, kontoer osv. hjelpe deg å få lån. Men jeg tviler på de tar ifra meg lånet dersom jeg skifter forsikringer Hadde bare 1 forsikring da lånet ble tatt. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hør med alle, jeg flyttet alle mine forsikringer, sparte 7-8 høvdinger på bilen alene i året. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Du skal tenke på din egen situasjon og ikke tenke på trofasthet eller at du er forræder ved å bytte selskap. Altfor mange er trofaste kunder i stedet for å sjekke markedet en gang året. Mange ganger kan en telefon til ditt nåværende selskap hvor du viser til at du vurderer å flytte forsikringen gjøre at de kommer med et tilbud som gjør at du fortsetter der du er med en lavere premie. Ikke stå med lua i handa. Det er du som er sjefen, og de skal overbevise deg om at du vil være kunde hos dem. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Helt enig med Mythos her. Man pruter forsikringer akkurat som suvernirer i syden Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Når deg gjelder lån så ser vel banken på kundeforhold, så da kan vel forsikringer, kontoer osv. hjelpe deg å få lån. Men jeg tviler på de tar ifra meg lånet dersom jeg skifter forsikringer Hadde bare 1 forsikring da lånet ble tatt. Min erfaring er at når du skal ha lån ser banken på sin økonomiske betalingsevne. Kundeforhold spiller liten eller ingen rolle. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Når deg gjelder lån så ser vel banken på kundeforhold, så da kan vel forsikringer, kontoer osv. hjelpe deg å få lån. Men jeg tviler på de tar ifra meg lånet dersom jeg skifter forsikringer Hadde bare 1 forsikring da lånet ble tatt. Min erfaring er at når du skal ha lån ser banken på sin økonomiske betalingsevne. Kundeforhold spiller liten eller ingen rolle. Jeg har faktisk lettere fått til det jeg trenger i min bank fordi kunderådgiveren min kjenner meg både som bankkunde og personlig. Ellers er det nok bare tallene som gjelder er jeg redd. Lenke til kommentar
Soontobeabillionaire Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Dersom du synes det er et ork å sjekke forsikringene dine så kan du benytte følgende verktøy, senest forrige uke sparte en av mine lesere 4700,- på sine forsikringer, og fikk bedre dekning. http://www.stbab.com/verkt%c3%b8y-for-a-fa-best-pris-pa-forsikring/ Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Dersom du synes det er et ork å sjekke forsikringene dine så kan du benytte følgende verktøy, senest forrige uke sparte en av mine lesere 4700,- på sine forsikringer, og fikk bedre dekning. http://www.stbab.com/verkt%c3%b8y-for-a-fa-best-pris-pa-forsikring/ Smart. Dette skal jeg prøve Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg har nå snakket med IF, og de kan tilby meg en årspris som er 1970,- billigere enn den avtalen jeg har nå. Dette er uten noen form for bonusøkning. Det utgjør nesten 165 kr pr mnd. Det er jo noe å ta med seg videre. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hørt med Nemi Forsikring? Ser iflg. kaklulatoren deres at hvis du er i rett alder kan forsikring hos Nemi være særdeles rimelig. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Er ikke forsikringsselskapene flinke til å øke årspremien igjen etter man har bytta til dem? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Er ikke forsikringsselskapene flinke til å øke årspremien igjen etter man har bytta til dem? Stemmer det, derfor må man bytte ofte. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er ikke i rett alder for Nemi. En på jobben mente at man fikk startrabatt hos IF. Denne rabatten minker litt hvert år, og etter 3 år er man oppe på hva faste trofaste kunder betaler. Men det er ikke noe problem. Når jeg nå ser hvor mye det er å spare ofrer jeg glatt en dag før hovedforfall hvert år å bytter selskap Lenke til kommentar
Nicht Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Skal du bytte forsikringselskap må du for all del ikke bytte til IF. Hvertfall les i vedlegget, der står at avtalen bare gjelder første lørdagen i Mars. De har jo også kallenavnet. We help you, but only IF we want to. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Skal du bytte forsikringselskap må du for all del ikke bytte til IF. Hvertfall les i vedlegget, der står at avtalen bare gjelder første lørdagen i Mars. De har jo også kallenavnet. We help you, but only IF we want to. Har du noen gang hadd IF? Og hva nøyaktig var problemet da? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg sparte iallefall mange tusen på å bytte forsikring. Er totalkunde hos nordea og hadde forsikringene via de (tryg). Sparte noe jævlig på å bytte til nemi forsikring , betaler omtrent det samme for forsikringen på to biler nå som en hos tryg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå