Skroll Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Dataen har begynt å oppføre seg merkelig til tider i det siste. Den virker stort sett bra. Kjører windows 7 og er rask, ingne virus osv. Det har hendt et par ganger at den restarter seg noen sekunder etter oppstart. Får åpnet et par programer osv, så restarter den. Det har hendt 2-3 ganger at den restarter, og det blir svart skjerm, mens det kommer en pipelyd. Pipelyden er som følger: en lang(3 sekunder), og to korte. Jeg aner ikke hva det er. Denne pipelyden gjentar seg helt til jeg trykker av pcen. Da jeg slår den på igjen(som nå), funker den igjen utne problemer. Har scannet etter virus og slikt. Kanskje noe hardware som er på vei til å ryke? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Først av alt bør du finne ut hva pipe-koden betyr. Dette er nok et såkallt error-beep. Det er en lydkode som kommer når det er noe fundamentalt feil i maskinen ved oppstart - slik som at den ikke klarer å initialisere RAM, CPU eller lignende. Når du vet hva koden peker på så kan du gå videre med å undersøke det komponentet bedre og finne den spesifikke feilen. Det er ofte ikke pga. fysiske defektr, men kan være pga. såpass enkle ting som dårlig kontakt - feil spenningsinstillinger eller lignende. Error-beep koden finner ud i hovedkortmanualen - enten den fysiske du fikk med hovedkrtet, eller den du kan finne som digital nedlasting fra produsenten. Noen ganger er den fysiske manualen noe forkortet, så om error-beep tabellen ikke finnes i denne så sjekker du bare den nedlastede fulle versjonen. Error beeps kan være forskjellige basert på hviken type BIOS hovedkortet ditt bruker - så utne å vite hvilket hovedkort du bruker kan vi ikke gi deg svaret direkte. Denne siden har oversikt over errorbeeps for de vanligste typene BIOS i bruk, men det beste er å sjekke det i manualen for ditt spesifikke hovedkort som sagt: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå